וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי לירידות שערים

הרצל לקס

1.3.2005 / 8:58

טבע פותחת בפער שלילי של 0.5% למרות הזינוק אמש. לאומי תיסחר על רקע המכירה החפוזה של 10% מהבנק בידי המדינה


המסחר בשוק המניות בתל אביב צפוי להתנהל היום במגמה של ירידות שערים. הירידות בוול סטריט אמש, שם איבדו מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס כ-0.7%, לצד הירידה החדה יחסית בשערי האג"ח האמריקאיות צפויים להקרין לשלילה על המסחר בתל אביב. מרבית המניות הדואליות המרכזיות פותחות בפערי ארביטראז' שליליים שיעיקו גם הם על השוק.

"בסך הכל הכיוון בתל אביב הוא חיובי", אומר הבוקר מנהל השקעות של גוף פיננסי גדול, "גם בנטרול המחסר החריג בטבע נרשמו אתמול מחזורים גבוהים, כשניכר היה כי משקיעים זרים חוזרים לאסוף סחורה בשוק". עם זאת מעריך מנהל ההשקעות כי תל אביב לא יכולה להיסחר במנותק לגמרי מהמגמה בשוקי העולם ובארה"ב, שם ללא ספק שוררת היום מגמה שלילית בשוקי המניות והאג"ח.

הסיפור של הבוקר שייך למניית לאומי . מדינת ישראל, המחזיקה בכ-35% מהבנק, הודיעה אתמול בערב במפתיע על מכירת 10% ממניות לאומי למשקיעים זרים, כשראשית יימכרו כ-6.5% מהבנק ולקונה תינתן גם אופציה לרכישת 3.5% נוספים בהמשך. המהלך הינו מפתיע מאוד והוא צפוי להתבצע בהנחה של 4%-6% על מחיר השוק של לאומי. עד עתה גרסו באוצר באופן רשמי כי מניות לאומי יופרטו באמצעות תוכנית האופציות לאזרחי ישראל, אולם כעת לא ברור מה יעלה בגורל התוכנית. מיכל עבאדי, העומדת בראש נכסים מ.י שמנהלת את הפרטת נכסי המדינה, הגישה לנתניהו את התפטרותה בעקבות המהלך המוזר. באוצר מכחישים בתוקף כי המהלך מיועד לממן את תוכנית ההתנתקות, אם כי סביר מאוד להניח שאכן זו הסיבה למכירת המניות.

טבע כיכבה אתמול בתל אביב ובוול סטריט עם זינוק של 9.25% בנאסד"ק ליותר מ-30 דולר למניה. הזינוקים בטבע באו לאחר הודעת ביוג'ן ואלאן המפתחות את הטיסאברי, תרופה המתחרה בקופקסון, כי הן משהות את שיווק התרופה בשל מקרה מוות של אחד מהמטופלים בה בשלב הניסוי. למרות העליות בוול סטריט פותחת היום טבע בפער ארביטראז' שלילי של 0.5%.

אלווריון תפתח בפער שלילי של 1.4%, לגיוון פער שלילי של 4.2%, ואלביט הדמיה פותחת בפער שלילי חזק של 11.5%. לטאואר פער שלילי של 3.8% ואודיוקודס פותחת במינוס 2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully