וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה שני של מחלת הפרה המשוגעת בקנדה; הגילוי לא יפגע בחידוש הסחר בבקר עם ארה"ב

רויטרס

3.1.2005 / 9:14

איסור יבוא הבקר מקנדה לארה"ב, שהוטל בעקבות גילוי המקרה הראשון של המחלה בשנת 2003, עלה לחוואים הקנדיים כ-4.2 מיליארד דולר



בכירים בשירות הווטרינרי בקנדה מאשרים כי התגלה מקרה שני של מחלת "הפרה המשוגעת" במדינה. רשויות ארה"ב הודיעו כי למרות זאת, ההקלות במדיניות הסחר בבקר עם קנדה, האמורות להיכנס לתוקף ב-7 במארס, לא ייפגעו. מארצות הברית נטען כי בקר חי מתחת לגיל 30 חודשים יורשה להיכנס לשטח ארה"ב.



המקרה הראשון של מחלת הפרה המשוגעת בקנדה התגלה במאי 2003. בעקבות גילוי המקרה אסרה ארה"ב על יבוא בקר ובשר מקנדה. סגירת שערי הסחר בבקר עלתה לחוואים הקנדיים כ-4.2 מיליארד דולר. בדצמבר 2003 התגלה מקרה ראשון של מחלת הפרה המשוגעת בארצות הברית, אולם הפרה הנגועה נולדה בקנדה. המקרה החדש שהתגלה בקנדה לא מהווה סכנה לציבור, שכן איננו נמצא באוכל לבני אדם או לחיות.



בארצות הברית מאמינים כי המקרה החדש של מחלת הפרה המשוגעת יתסיס את קבוצות החוואים, אשר מתנגדות ליבוא מקנדה, ואפילו איימו בהליכים משפטיים נגד ההקלות בסחר. אולם, בארה"ב מאמינים כי ההקלות אכן ימומשו באביב.



בשלושת הגילויים של מחלת הפרה המשוגעת בארה"ב ובקנדה, הפרות הנגועות נולדו לפני שנת 1997, לפני האיסור על האכלת בקר בפרוטאין אשר מגיע מבקר - מנהג אשר מאמינים כי מפיץ את המחלה. בקנדה מאמינים כי שלוש הפרות הנגועות הגיעו מבריטניה, או שהן צאצאותיהן של פרות אשר הגיעו מבריטניה, לפני איסור הסחר בבשר בין שתי המדינות משנת 1989.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully