וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד על רקע המשך החורף הנוח בארה"ב ונסחר ב-42.64 דולר לחבית

סוכנויות הידיעות

3.1.2005 / 9:36

האנליסטים צופים כי מזג האוויר הנוח יגביל את העלייה בביקוש לדלק להסקה ויאפשר לבתי הזיקוק להגדיל את מלאי הדלק לקראת החודש הקר ביותר בחורף



מחיר הנפט יורד על רקע התחזיות להמשך מזג האוויר הנוח בארה"ב ולביקוש מוגבל לדלק להסקה. החוזים על הנפט מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בפברואר נסחרים במסחר לאחר הסגירה ב-42.64 דולר לחבית, ירידה של 1.8%, או 82 סנט.



בצפון-מזרח ארה"ב, שוק הדלק להסקה הגדול בעולם, היה החורף חם מהרגיל. מזג אוויר נוח צפוי להימשך גם בימים הקרובים. מזג האוויר הנוח מקטין את השימוש בדלק להסקה, ומאפשר למזקקים להגדיל את מלאי הנפט המזוקק לקראת החודש הקרב, שלרוב הינו הקר ביותר בשנה.



בשבוע שעבר דיווח משרד האנרגיה של ארה"ב על ירידה של 800 אלף חביות במלאי הנפט הגולמי לרמה של 295.1 מיליון חביות. מלאי הנפט המזוקק, הכוללים דיזל ונפט להסקה, ירדו ב-791 אלף חביות לרמה של 119.1 מיליון חביות. עם זאת, רמות אלה עדיין גבוהות בכ-12% מהמלאים בתקופה המקבילה בשנה שעברה.



בתי הזיקוק בארה"ב עבדו ב-94.2% מתפוקתם בשבוע שהסתיים ב-24 בדצמבר - התפוקה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר. ייצור הדלק למכוניות גדל ב-207 אלף חביות ליום לשיא של 9.2 מיליון חביות. תפוקת דלק ההסקה הגיעה ל-1.3 מיליון חביות ליום - הגבוהה ביותר מאז ינואר 2004.



מחיר הנפט הגולמי בבורסת הסחורות בניו יורק קפץ השנה ב-33.7% - העלייה השנתית השלישית הכי חדה מאז תחילת המסחר בחוזים על הנפט בניו יורק בשנת 1983. המחיר הממוצע לחבית נפט בניו יורק השנה היה 41.47 דולר על רקע ביקוש מוגבר וחשש לתפוקת הנפט בעיראק, בסעודיה ובניגריה על רקע אי שקט במדינות אלה. עם זאת, מחיר הנפט היום נמוך ב-23% משיא כל הזמנים שרשם בסוף אוקטובר - 55.67 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully