וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלמה היא אכבר

3.1.2005 / 9:40

עלמה זק היא הקונטרה הדרושה ליונתן שגיב, ובעצם לכולנו, בעידן של אינסטנט סלבס חסרי תוכן וכשרון

מתוקה, חמודה, מהממת, שידוך מובחר, קורעת, קרועה, כוסית, מקסימה, יפה, שווה, מדליקה ושועלה הם רק חלק מהמחמאות שנזרקות על ראשה של עלמה זק ברחבי בתי ישראל, מבני תשחורת חרמנים ועד פולניות צקצקניות שמנסות פעם בחייהן לפרגן. לא לשווא נקשרים זרי דפנה אלו לראשה של העלמה. עם השקת העונה השנייה של "ארץ נהדרת", הפכה זק לאחת הדמויות היותר אהובות ומוערכות על מרקע הטלוויזיה. נחיתתה המבורכת בעמדת "חביבת הקהל" ברחבי המגזרים והגילאים השונים של מדינת ישראל אמנם נובעת בראש ובראשונה מכישוריה הקומיים הוורסטיליים, פניה המושכות וגזרתה הנאה, אך נדמה גם שהדבר המשמח ביותר בעלמה זק הוא היותה אנטיתזה מוחלטת לאווירת סלבריטאות האינסנט שמאפיינת את שנות האלפיים בישראל.

כבר לפני יותר מעשור, עת פריצתו של ערוץ 2 לחיינו, התרחבה תופעת הסלבריטאות והתרוקנה עוד יותר מהתוכן שעוד היה לה. למה לבחור בין זמר, שחקן או עיתונאי, כשאפשר להיות הכול בבת אחת? אז מה אם אתה בינוני גם בזה גם בזה וגם בזה. המצלמות מכוונות עליך? הדולרים זורמים לחשבון הבנק? אז יאללה קדימה בוא נשחק בקולנוע, בהפסקות בין הצילומים אולי אפשר יהיה גם לכתוב את הלחן לאלבום הבכורה. אך מה שהורגש בשנות התשעים כשפעת קלילה, נהפך בשנות האלפיים עם הולדתן של מפלצות הריאליטי והעידן הרב ערוצי למגיפה מחרידה. כל טבח נהיה שחקן וכל דוגמנית מלמיליאן. ראו משמאל, הנה קאתי דרבקין, פליטת פרויקט 2Y מנענעת בדדיה ומתחננת לעוד פלאש, ומי זו מימין? אגם רודברג. יא וואראדיקה, גם שחקנית, גם דוגמנית וגם זמרת וכל זה בגיל 18 בלבד. ומה עם צ'ינו הראפר? כבר הוציא את האלבום? אולי דנה אשכנזי תעשה לו קולות רקע.

הפגנה, כן חשוב על מה

כך, בתוך מי אפסים אלו, זורח לה כוכבה של עלמה באור יקרות כדוגמה נדירה לסיפור הצלחה שמאחוריו מסתתרים עבודה, תוכן וכשרון של ממש. בתחילת דרכה למדה משחק באוניברסיטת תל-אביב, הופיעה במספר הצגות של תיאטרון ילדים ונוער, שיחקה בתוכנית הסאטירה העלומה "המצב" ואף נתנה תפקיד אורח קטן ב"שמש". רק בגיל 33, עם תחילתה של שגעת "ארץ נהדרת", החלה עלמה זק לחדור לתודעת הציבור הרחב. ואכן, עונה שלמה של "ארץ נהדרת" ותפקיד כמנחה לצידו של קיציס ב"אקדמיה לצחוק" היו דרושים להשלמת פריצתה. אם היה נדמה שבעונה הראשונה עוד נבלעה דמותה האלמונית של זק בתוך הקאסט המפואר והמוחצן של "ארץ נהדרת", הרי שבעונה השנייה של התוכנית היא כבר נחשבת לפרסונה בפני עצמה. בין אם היא מחקה את ציפי שביט עד לפרטי הפרטים של צחוקה המשתנק, שואגת כמאיה בומבילה או משחקת דמות של פרחה עממית בספא יוקרתי, זק מתגלה פעם אחר פעם כתוספת מבורכת לשמים הלא כל כך בהירים של הקומדיה הישראלית. רגישותה לניואנסים, למחוות ולהתנהגויות של אנשים מפתיעה כל פעם מחדש. לעומת צעקנותה של עדי אשכנזי, חספוסה של מאיה דגן (המוכשרת, אין ספק) ומחזור השטיקים הקבועים של רוב מצחיקני ישראל, משהו ביכולתה הקומית של זק משדר עדינות וצניעות. בניגוד לרוב המכריע של הקולגות שלה, היא אינה נראית עסוקה בהבלטת עצמה על חשבון תפקידיה או חיקוייה. בביצת הבינוניות הקולנית של ה"רדי מייד" סלבז, זק מהווה תופעה נדירה מאין כמוה. גם קומיקאית, גם מצחיקה, גם אלופת חיקויים וגם אשת מקצוע מצליחה וכל זה, אלוהים ישמור, בלי לרוץ להתראיין לכל מוסף, להתפשט בכל "סגנון" או לחשוף את נפשה מול מצלמות 24 שעות ביממה. אכן מי היה מאמין בימינו שכדי להצליח צריך גם כישרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully