וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות פותחות את השנה ברגל ימין ומזנקות לשיא של כשנתיים וחצי

ליאון איצקר

3.1.2005 / 12:06

מדד פוטסי יורופירסט 300 הפן-אירופי עולה ב-0.6% ונסחר בשיא של כ-30 חודשים; בורסת פאריס מזנקת ב-1.5%; עליות נרשמות בקרב מגזרי הטכנולוגיה, הרכב והתעופה



בורסות אירופה פותחות את השנה החדשה ברגל ימין ומזנקות לשיא של כשנתיים וחצי על רקע התחזקות הדולר וירידת מחירי הנפט. מדד פוטסי יורופירסט 300 הפן-אירופי עולה ב-0.6% ונסחר ברמת שיא של כ-30 חודשים; מדד יורוסטוקס 50 עולה ב-1.1%; בורסת פרנקפורט עולה ב-1.1% ובורסת פאריס מזנקת ב-1.5%. המסחר היום עשוי להיות דל מהרגיל מאחר והבורסות בבריטניה, אירלנד ואיסלנד סגורות לרגל חופשת השנה החדשה.



הדולר התאושש מהירידות שרשם בשבוע שעבר ופתח את השנה החדשה בסערה עם עליות מול רוב המטבעות על רקע מסחר דליל, אך העליות בדולר נחלשו והיורו יורד כעת מול הדולר רק ב-0.1% לרמה של 1.3538 דולר ליורו.



מחיר הנפט הגולמי יורד על רקע תחזיות להמשך מזג האוויר הנוח בארה"ב ולביקוש מוגבל לדלק להסקה. החוזים על הנפט מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 42.7 דולר לחבית, ירידה של 75 סנט, במסחר שלאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



עליות נרשמות בקרב מניות הטכנולוגיה: יצרנית ציוד התקשורת אלקטל עולה ב-1.6%; אריקסון השוודית מוסיפה 1.4%; אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עולה ב-1.5%; ASML, יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה ביבשת, עולה ב-1.2%; ענקית התוכנה SAP מוסיפה 1.1%; קאפ ג'מיני, חברת שירותי מערכות המידע הגדולה באירופה, עולה ב-2.3%.



עליות נרשמות גם בקרב יצרניות הרכב וחברות התעופה: פג'ו עולה ב-2.1%; רנו עולה ב-1.5%; דיימלר קרייזלר מוסיפה 1.6%; פולקסוואגן עולה ב-1.9%; לופטהאנזה עולה ב-1.4% וסאס רושמת עלייה של 2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully