וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק העולמי ג'יימס וולפנסון מעוניין לפרוש ב-2005 לאחר כהונה של 10 שנים

רויטרס

3.1.2005 / 13:53

כהונתו השנייה של וולפנסון מסתיימת ביוני 2005, והוא צופה כי מחליף חדש ייבחר בתחילת השנה; בין המועמדים שהוזכרו נמצא רוברט זליק, נציג הסחר של ארה"ב



נשיא הבנק העולמי, ג'יימס וולפנסון, אמר ביום ראשון כי הוא מצפה מהבית הלבן לבחור נשיא חדש לבנק עם סיום 10 שנות כהונה בראשות הבנק העולמי. כהונתו השנייה של וולפנסון בבנק העולמי מסתיימת ביוני, והוא הביע את רצונו לפרוש. נציג הסחר של ארה"ב, רוברט ב. זליק, הוזכר כמועמד אפשרי להחליפו.



"היו לי 10 שנים, וזה כנראה מספיק", אמר וולפנסון לאיי.בי.סי. ניוז, כשנשאל האם הוא מעוניין להמשיך בתפקידו. "אך אם יש בכך צורך, אפעל לפי רצון המשקיעים", הוא הוסיף. למיטב הבנתי ואמונתי, אעביר את השרביט למישהו אחר במהלך השנה". וולפנסון אמר לעובדי הבנק העולמי כי בתחילת 2005 תתקבל תמונה ברורה לגבי הכהונה הבאה.



לפי הסכמה בלתי רשמית של 184 המדינות בעלות המניות המממנות את הבנק העולמי ואת קרן המטבע הבינלאומית (IMF), אמריקאי עומד בראש הבנק, ואילו בראש הקרן עומד נציג אירופי. ההחלטה לגבי העומד בראש הבנק, המספק הלוואות וייעוץ למדינות מתפתחות, נתונה בידי נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש.



עם הישגיו של וולפנסון נמנים העלאת העוני העולמי לסדר היום הציבורי, קידום נושא מחיקת החובות למדינות העניות והתמודדות עם השחיתות בניהול ופיקוח על כספי הבנק. עם זאת, לוולפנסון, שנבחר על ידי ממשל קלינטון, יחסים מתוחים עם ממשל בוש, בייחוד על רקע מימון וחלוקת הסיוע למדינות המתפתחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully