וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר אדרי: ביקור אבו מאזן בירושלים מסוכן

3.1.2005 / 15:33

מקורות מדיניים טענו כי ישראל תאפשר ליו"ר אש"ף לקיים כינוס בחירות במזרח העיר, ואולי אף לעלות להר הבית. לדברי סגן השר לביטחון פנים, הדבר יהווה פתח לדרישות פלסטיניות על העיר

סגן השר לביטחון הפנים, ח"כ יעקב אדרי, אמר כי הוא סבור שתהיה זו טעות חמורה לאפשר ליו"ר אש"ף, אבו מאזן, להגיע למזרח ירושלים או לעלות על הר הבית, וכי הוא העביר את המסר לראש הממשלה, אריאל שרון. בקול ישראל דווח, כי לדברי אדרי, בואו של אבו מאזן לירושלים מסוכן, ועלול להיות פתח לדרישות של פלסטינים על העיר.

כתבי "הארץ" מוסיפים:

הבוקר פורסם מפי מקורות מדיניים, כי ישראל תאפשר לאבו מאזן לבוא למזרח ירושלים לפני הבחירות ברשות הפלסטינית, שיתקיימו בשבוע הבא. עם זאת, מלשכת שרון נמסר, כי עד כה לא הגיעה אליהם פנייה לתיאום ביקור שכזה. לדברי המקורות המדיניים, "אבו מאזן יוכל לבוא למזרח ירושלים ככל מועמד אחר בבחירות הפלסטיניות, ואין בכך בעיה עקרונית". עדיין לא ברור כיצד תגיב ישראל אם אבו מאזן יבקש לכלול את הר הבית בסיורו.

מקורביו של אבו מאזן אמרו אתמול, כי בימים הקרובים הוא יודיע אם בכוונתו לבקר בירושלים. לדברי המקורבים, אבו מאזן עשוי לקיים כנס בחירות באחד מפרברי ירושלים, כמו שכונת א-ראם בצפון העיר או שכונת אבו דיס המזרחית, וייתכן שיאורגן כנס פעילים באחד ממלונות מזרח ירושלים. המקורבים לא פסלו אפשרות של ביקור בהר הבית, אך לדבריהם "אף על פי שהעניין נלמד עתה, עדיין לא התקבלה החלטה בסוגיה".

במשטרת ירושלים ציינו אתמול, כי במחוז לא התקבלה בקשה או פנייה מצד גורמים פלסטיניים או ישראלים להתיר את כניסתו של אבו מאזן לירושלים. גורמים במשטרה אמרו אתמול, כי ההחלטה על כניסתו של אבו מאזן לירושלים מותנית באישורו של ראש הממשלה. "משטרת ירושלים תבצע כל הנחיה של הדרג המדיני", אמרו הגורמים.

ביום חמישי התקיימה בבית מלון בירושלים פגישה בין נציגי המשטרה לגורמים פלסטיניים, לקראת הבחירות המתקרבות. המפגש - שהתקיים כחלק מהידברות בין המשטרה לבכירים פלסטיניים לקראת הבחירות - נועד להסדיר את התעמולה במזרח העיר בימים הקרובים ואת היערכות הכוחות ביום הבחירות עצמו.


בהכנת הידיעה השתתפו אלוף בן, ארנון רגולר, יהונתן ליס ונתן גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully