וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוח על הבנקים: עלות החזקת חשבון עו"ש משכורת זולה יותר מהחזקת חשבון עו"ש פרטי

איתי שמושקוביץ

3.1.2005 / 19:09

השוואה שערך הפיקוח על הבנקים בין חמשת הבנקים הגדולים מראה כי בנק לאומי מציע את המסלול היקר ביותר וגם את המסלול הזול ביותר ללקוחות בעלי היקף פעילות גבוה ובינוני



השוואה שערך הפיקוח על הבנקים בין חמשת הבנקים הגדולים מצאה הבדלים משמעותיים בין העלות החודשית של החזקת חשבון עו"ש פרטי מול החזקת חשבון משכורת. עלות ניהול החשבון שבדק הפיקוח על הבנקים מורכבת מעמלת דמי ניהול קבועים, עמלת רישום פעולה בחשבון ומחיר צ'קים עבור לקוחות מקבלי משכורת.



ההשוואה מראה כי לא רק כמות הפעולות שמבצע הלקוח משפיעה על עלות ניהול החשבון, אלא גם סוג החשבון שהוא מנהל בבנק. כך, למשל, בנק לאומי מציע את החשבון היקר ביותר וגם את החשבון הזול ביותר ללקוחות בעלי היקף פעילות בינוני (לקוחות המבצעים 18 פעולות בחודש). חשבון עו"ש משכורת שמציע לאומי יעלה ללקוח בעל היקף פעילות בינוני 23.22 שקל לחודש בעוד שחשבון מסוג עו"ש רגיל יעלה לאותו לקוח 33.22 שקל לחודש.



גם לקוחות בעלי היקף פעילות גבוה (27 פעולות בחודש) ישלמו את המחיר היקר ביותר, 44.47 שקל, בחשבון מסוג עו"ש רגיל בבנק לאומי. אותם לקוחות יוכלו גם ליהנות מהמחיר הזול ביותר אם יישארו בבנק לאומי ויבחרו לנהל את חשבונם במסגרת עו"ש משכורת, שתעלה להם רק 34.47 שקל לחודש.



עוד עולה מההשוואה שערך הפיקוח על הבנקים כי בנק דיסקונט הוא היקר ביותר עבור לקוחות בעלי היקף פעולות נמוך (10 פעולות בחודש) - השיוך האוטומטי של כל לקוחות הבנק לתוכנית "דיסקונט פיקס" מחייב אותם בתשלום קבוע של 25 שקל לחודש. זאת לעומת בנק המזרחי, הבינלאומי ולאומי, אשר מציעים את המסלולים הזולים ביותר בעלות של 12.82 שקל לחודש בלבד.
גם תוכנית המסלולים של בנק פועלים לא עוזרת ללקוחות הממעטים לבצע פעולות - המסלול הזול ביותר יעלה ללקוחות אלה 24.72 שקל לחודש לעומת תשלום של 13.52 שקל לחודש בלבד במסגרת חשבון עו"ש משכורת של הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully