וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי לאומי הסכים לראשונה לקצץ את תוספת השכר השנתית האוטומטית; בבינלאומי ובאגוד עוקבים בדריכות

שלומי גולובינסקי

5.1.2005 / 9:35

מנגנון תוספת השכר בבנק לאומי הוא אוטומטי, כיוון שהוא מבטיח תוספת שכר ללא קשר לביצועיו הפיננסיים של הבנק או לתוספות היוקר במשק; העובדים מתנים את השינוי בכך שיהיה חד פעמי



ועד עובדי בנק לאומי הסכים לראשונה לקצץ את תוספת השכר השנתית האוטומטית לעובדיו. מנגנון זה הוא אוטומטי, מכיוון שהוא מבטיח תוספת שכר ללא קשר לביצועיו הפיננסיים של הבנק או לתוספות היוקר במשק.



מדיוני השכר שמתקיימים בין יו"ר ועד עובדי הבנק לואי רוט לבין מנהלי כוח האדם בבנק, עולה כי העובדים הסכימו להקטין את שיעור התוספת ב-2005 ב-0.75%, כך שתוספת השכר הממוצעת של עובדי הבנק תהיה השנה 4.25% במקום 5% כנהוג.



ואולם, העובדים מתנים את השינוי בכך שיהיה חד פעמי - כלומר, ב-2006 תשוב תוספת השכר האוטומטית לשיעור של 5%, כמו ב-2004.



מנגד, מנכ"לית לאומי גליה מאור מנסה לשנות את מבנה הסכם השכר, ולבטל כליל את התוספת האוטומטית.



ככל הידוע, מאור קיבלה בשבועות האחרונים גיבוי מדירקטריון הבנק לפעולה אגרסיווית מול העובדים. פעולה כזו אמורה להוביל לביטול מנגנון התוספת, ולחיסכון של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה בהוצאות שכר.



להסכם שיושג בסופו של דבר עשויות להיות השלכות גם לגבי בנקים נוספים. זאת, מאחר שגם שכרם של עובדי הבנק הבינלאומי וכן עובדי בנק אגוד צמוד לתוספות השכר שיקבלו עובדי בנק לאומי.



לואי רוט אישר אתמול את הידיעה ואמר כי "הנחנו בפני הנהלת לאומי הצעה סופית. הסכמנו לקצץ בתוספת השכר כדי לבוא לקראתם, וזוהי הצעתנו האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully