וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"ל ה"ניו יורק טיימס" תרכוש נתח של 49% בעיתון החינמי "מטרו בוסטון"

סוכנויות הידיעות

5.1.2005 / 12:38

חברת הטיימס מעוניינת לנצל את תפוצת "מטרו" בקרב צעירים שלרוב אינם רוכשים עיתונים ואינה חושבת כי היומון מתחרה ב"בוסטון גלוב" - יומון בתשלום של הטיימס באזור בוסטון



חברת ניו יורק טיימס, המו"ל של העיתון "ניו יורק טיימס", הודיעה כי תרכוש 49% מהעיתון "מטרו בוסטון". "מטרו" הוא יומון המחולק בחינם, ומיועד בעיקר לצעירים בשנות העשרים והשלושים לחייהם בדרכם לעבודה. החברה אינה חוששת מאובדן תפוצה של העיתון בהוצאתה באזור - "בוסטון גלוב" - לטובת "מטרו בוסטון", שתפוצתו קטנה יותר.



חברת הטיימס תשלם 16.5 מיליון דולר עבור הנתח שלה בעיתון הנמצא בבעלות חטיבה של חברת מטרו אינטרנשונל. "בוסטון מטרו" הוא אחד מחמישה יומונים חינמיים שמטרו אינטרנשונל האירופית מוציאה לאור בצפון אמריקה. מנכ"ל חברת הטיימס, ג'נט רוסבינסון, אמרה בראיון ל"אינטרנשונל הראלד טריביון" כי החברה מעוניינת לנצל את "מטרו בוסטון" לפניה לקהל צעיר יותר שייתכן וכלל לא היה רוכש עיתון ולקידום העיתון החינמי בעולם הפרסום באמצעות חבילות עם פרסומים אחרים של הטיימס.



התפוצה היומית של "מטרו בוסטון", היא כ-300 אלף איש, לעומת התפוצה היומית של "בוסטון גלוב" העומדת על כ-452 אלף איש באמצע השבוע.



בהודעה לעיתונות אמרה חברת הטיימס כי מערכת ה"בוסטון גלוב" לא תהיה מעורבת בעריכת "בוסטון מטרו", אך כי בכירי הטיימס ישבו במועצת המנהלים של המטרו. הטיימס אמרה גם כי מטרו ארה"ב, חטיבה של מטרו אינטרנשונל, תמשיך להחזיק בבעלות 51 האחוזים הנותרים ב"מטרו בוסטון", ולפיכך תהיה לה השליטה והניהול של העיתון.



העובדה כי מו"ליות העיתונים מוכנות יותר ויותר לאמץ את רעיון העיתונים החינמיים, הובלה בעיקר על ידי צורך. בעשור האחרון ירדה תפוצתם של רוב העיתונים, בעוד תפוצתם של עיתונים בחינם כמו "מטרו" הלכה וגדלה, בייחוד באירופה.



לפני תשע שנים, החלה הפצת "מטרו" ברכבת התחתית בשטוקהולם. מאז התפשט הרעיון ל-38 מהדורות ב-15 שפות ו-16 ארצות, בהן ארה"ב. יותר משני שליש מהתפוצה היומית - 5.5 מיליון עיתונים - נמצאת באירופה. לפי נתונים שהעיתון מספק על עצמו, קוראים אותו כל יום 14.5 מיליון בני אדם, יותר מ-70% מהם מתחת לגיל 45.



הבוז שהופגן בתחילה כלפי עיתוני חינם כמו "מטרו" ומתחרהו העיקרי "20 דקות", הפך לכבוד וקנאה בשל המשיכה הרבה שעוררו עיתונים אלה בקרב קוראים צעירים שנוטים בדרך כלל להתעלם מעיתונים מסורתיים.



מאוחר יותר החלו העיתונים הוותיקים להוציא מהדורות מתחרות באותה מתכונת. למשל, מהדורת חינם מקוצרת שהחליט להוציא העיתון "לה פיגארו" בפאריס; "לגו" שהחל להוציא ה"קוריירה דלה סרה" באיטליה; בארה"ב "ניו יורק טיימס" הוא האחרון בשורה של עיתונים שפנו לעיתון חינמי כתוספת לתפוצת העיתון בתשלום. בקיץ 2003 השיק העיתון "וושינגטון פוסט" יומון חינם לנוסעי הרכבת בשם "אקספרס". חברת "טריביון" מוציאה לאור את "רד-איי", עיתון המחולק בעיקר בשיקגו, והינה המשקיעה העיקרית ב"אםניו יורק", יומון המתחרה ב"מטרו ניו יורק". גם ה"דיילי ניוז" יורק הוציא מהדורה חינמית בניו יורק במשך תקופה מסויימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully