וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה ספר טיולים לארץ ולאזור בן 100 שנה

5.1.2005 / 13:52

בבוידעם של "בית השלום" במטולה נמצא עותק בודד של ספר מסעות בארץ ישראל משנת 1914. הספר ממליץ על סיורים ואטרקציות, בתי מלון ומסעדות בישראל ובדרום סוריה של המאה הקודמת

לפני כחודש, כחלק מעבודות השיפוץ שעושים מרים וחיים הוד מ"בית השלום" במטולה בחדרי האירוח והמסעדה, החליט חיים הוד לנקות גם את הבוידעם. בעליית הגג, בין ספרים מאובקים וישנים, הוא הופתע לגלות אוצר נדיר - ספר יחיד ומיוחד המתעד את ענף התיירות בישראל, מצרים וסוריה בשנת 1914 .

"ארץ ישראל- ספר המסעות" שכתב ישעיהו פרס לפני כמאה שנים, מתאר מפות סיור, מסלולי טיול, מסעדות, מלונות דרכים, בביירות, קהיר, רמת הגולן, ירושלים, צפת, טבריה, באר שבע , יפו וגם ברובע היהודי בדמשק

מרים וחיים הוד, המנהלים את חדרי האירוח והמסעדה ב"בית השלום" מסרו כי מאז התפרסם דבר הימצאו של הספר, הם קיבלו מאות טלפונים מאנשי מקצוע ומטיילנים, המבקשים לשאוב מידע היסטורי מהספר, אך בשלב זה יישאר הספר ב"בית השלום" וישמש את אורחיו.

לאור העובדה שככל הנראה מדובר בעותק יחיד שנכתב בשפה העברית, מתכוונת משפחת הוד לשכור בקרוב מדריך טיולים, שיצליח להעניק לאורחים חוויה מיוחדת קרובה ככל שניתן למתואר בספר (כמובן ללא סוריה ולבנון, אף על פי שחיים הוד מקווה כי אולי בעתיד נוכל לחוות את מסלולי הספר במלואם גם בארצות השכנות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully