וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק מתחיל לכסות את כי"ל בהמלצת "החזק" פושרת: "2005 תהיה עוד שנה טובה - אבל הכל כבר מגולם במחיר "

הרצל לקס

5.1.2005 / 15:03

מציב למניה מחיר יעד של 10 ש' - מעט מתחת למחיר הפתיחה; האנליסט דורון צור על תימחור המניה: "רווחיות שיא לא צריכה להיות מלווה גם במכפילי שיא"; מניית החברה יורדת ב-2.5% במחזור ער



בנק ההשקעות דויטשה בנק החל לסקר את מניית כי"ל בהמלצה פושרת מאוד של "החזק" ובמחיר יעד של 10 שקל, נמוך בכ-1% ממחיר הפתיחה שלה היום. כי"ל היתה אחת הכוכבות של הבורסה בשנה החולפת עם תשואה של 65% - הרבה מעבר למדד המעו"ף שעלה באותה עת רק בכ-20%. העליות המרשימות הללו הן גם הגורם המרכזי להמלצה החלשה. האנליסט, דורון צור, מציין כי "כי"ל צפויה להציג ביצועים טובים גם ב-2005, אבל השיפור הזה כבר מגולם במחיר המניה".



כי"ל היא אחת המניות החביבות ביותר על המשקיעים הזרים בת"א, בשל היותה חברה גלובלית המייצאת 95% מתוצרתה ובשל הסחירות הרבה במניה שלה בבורסה. המלצתו הזהירה של דויטשה, אחד מהגופים הזרים שהגבירו פעילות בארץ בחודשיים האחרונים, מצטרפת לגל הירידות בשוק המניות כולו ומניית כי"ל סופגת בשעה זו ירידות של 2.5% במחזור של יותר מ-30 מיליון שקל.



צור צופה צמיחה של 17% במכירות כי"ל ועלייה של כ-24% ברווח הנקי שלה ב-2005. את הביצועים המרשימים של כי"ל ב-2004 וב-2005 מייחס צור לעליות החדות שרשמו מחירי האשלג. זאת, על רקע גל מחזורי חיובי בחקלאות העולמית, בעוד הגידול בכמויות האשלג הנמכרות מגיע כמעט לקצה היכולת של כי"ל.



"כי"ל נמצאת ברמת שיא של רווחיות" מסכם צור, "אבל לדעתנו רווחי שיא לא צריכים להיות מתומחרים גם במכפילי שיא". אבל גם צור מודה שכי"ל יכולה להתברר גם ב-2005 כקלף מנצח. זה יקרה אם הביקוש לסחורות חקלאיות ימשיך לעלות בעיקר עקב הביקוש האסיאני הבלתי נדלה, מגמה שתואץ אם ימשיך הדולר - מטבע הקומודיטיס המקובל בעולם - לצלול מול המטבעות העיקריים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully