וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה פלילית נגד דניאלה וייס

6.1.2005 / 0:02

היועמ"ש החליט לפתוח בחקירה נגד ראש מועצת קדומים ונגד נועם לבנת, אחיה של שרת החינוך, שקראו לחיילים לסרב לפנות התנחלויות. קפלינסקי: סרבנות עלולה לפגוע בשיבוץ קצינים דתיים

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד דניאלה וייס, ראש מועצת קדומים וחברת מועצת יש"ע, שקראה לחיילים לסרב פקודה, ואמרה: "לא להישמע להוראות השלטון הרע".
בנוסף, הורה לפתוח בחקירה נגד נועם לבנת, אחיה של שרת החינוך, לימור לבנת, ונגד "מטה חומת מגן", שקראו לחיילים לסרב לפנות התנחלויות.

אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, אמר אתמול (רביעי) כי סרבנות שתובל על ידי רבנים עלולה לפגוע בשיבוץ קצינים דתיים בצה"ל. כך דווח בערוץ 10.

ראשי מועצת יש"ע האשימו אתמול את ראש הממשלה, אריאל שרון, בניסיון ליצור דמוניזציה ודה-לגיטימציה של המתנחלים. לטענתם, העימות עמם בעת פינוי המאחז ליד יצהר היה "פרובוקציה מתוכננת". יו"ר המועצה האזורית בנימין, פנחס ולרשטיין, אמר "סימנו אותנו כאויב, כרוח, כאבק אוויר, והדיאלוג עמנו נעשה על גבעות יצהר בפרובוקציה מתוכננת מראש". לגרסת ולרשטיין, למרות הסכמת המתנחלים להתפנות מרצונם חיפש צה"ל בחסות הדרג המדיני את העימות הכוחני במסגרת הדה-לגיטימציה שמנסים לעשות למתנחלים.

יו"ר מועצת ישע, בנצי ליברמן, אמר כי "העימות היזום ביצהר התרחש כדי להסיט את אור הזרקורים מהמאבק בהתנתקות בקרית הממשלה בירושלים. אנחנו מתנגדים לאלימות שפוגעת בנו גם טקטית וגם אסטרטגית. לא נאפשר לשרון ליצור קרע בינינו לבין הציבור". מקורבי הגיבו להאשמות המתנחלים ואמרו, כי אם הם רוצים למנוע עימות, שיפנו מאחזים בעצמם.

שרון: קריאה לפגיעה בצה"ל היא פשע חמור

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר אתמול כי מי שקורא לפגוע בצה"ל או בכוחות הביטחון עושה את הפשע החמור ביותר נגד החברה הישראלית. שרון קרא למסיתים ולמגדפים: "עזבו את צה"ל. אם אתם רוצים לגדף, גדפו אותי אבל השאירו את צה"ל מחוץ לעסק". לדברי שרון הקריאה לסרבנות יכולה לגרום לקרע היסטורי בעם היהודי כולו ולסכן את קיומנו כאן. הוא אף הדגיש כי הרשויות יפעלו בכל הכוח נגד "מי שירים יד על חייל, יאיים או יארגן סרבנות". שרון הודיע כי בימים הקרובים יזמן דיון מקיף בהחרפת האמצעים המשפטיים נגד מפירי החוק.

בקול ישראל דווח, כי שרון אמר את הדברים בפגישה עם קצינים וחיילים בפיקוד מרכז, בינהם חיילי הגדוד שהשתתפו בפינוי המאחז ליד יצהר. שרון שיבח את קור הרוח והאיפוק שגילו חיילי הגדוד במהלך הפינוי, ואמר להם כי הקללות והגידופים של המתנחלים לא הופנו כלפיהם, אלא כלפיו וכלפי הממשלה. שר הביטחון, שאול מופז, אמר בפגישה כי המערכת המשפטית חייבת להעניק למערכת הביטחון את הכלים המתאימים להתמודד עם סרבנות, הסתה ואלימות. "לא נתפשר ולא נהיה סלחנים", הדגיש מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully