וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה למנוע יבוא קופים לישראל

5.1.2005 / 15:50

בג"ץ דחה את בקשת ארגוני זכויות בע"ח, אשר טענו כי יבוא ויצוא קופים מנוגד לאמנות בינ"ל עליהן חתומה ישראל. האגודה הישראלית נגד ניסויים בחיות: המשרד לאיכות הסביבה מועל בתפקידו

בג"ץ דחה הבוקר את עתירתם של ארגונים לזכויות בעלי-חיים נגד ייבוא קופים לחוות מזור. הקופים מיובאים למטרות גידול ורבייה, ואחר כך נמכרים לצורכי מחקר ביו-רפואי בארץ ובחו"ל.

בית המשפט העליון דחה את טיעוני האגודות שניסו למנוע ייבוא וייצוא של בעלי חיים, בהתאם לאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן. בעתירה נטען כי היתרי הסחר מונפקים תוך הפרת האמנה הבינלאומית להסדרת הסחר בחיות בר (CITES) שישראל חתומה עליה, ובניגוד לחוק להגנת חיית הבר והתקנות שהותקנו מכוחו. על האמנה חתומות כ-144 מדינות.

נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרון ברק, שישב בראש הרכב בין שלושה שופטים, אמר כי "ייבוא הקופים נעשה באישור הרשות המאוריצית האחראית על יישום אמנת ה- CITES. כן הובטח כי אין בייבוא הקופים משום סכנת דילול או הכחדה של זן המקוק ארוך הזנב במאוריציוס".

חוות מזור, השוכנת ליד פתח תקווה, משמשת לגידול ולרביה של קופים מסוג "מקק ארוך זנב". על פי הדיווחים, בחווה מוחזקים כ-1,000 קופים, שחלקם נמכרים למעבדות ניסויים. הקופים מיובאים ומיועדים לייצוא לאירופה, למטרות של מחקר רפואי.

בשנת 2001 קבעה החברה המלכותית להגנה על בעלי חיים באנגליה, כי ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם בייצוא לאנגליה של קופי מקק, האסורים לסחר כיוון שניצודו בטבע.

הפורום הבין אוניברסיטאי לקידום הרפואה הודיע בתגובה כי מברך על החלטת בג"ץ. לדברי יו"ר הפורום פרופ' אלכס צפרירי: "בית המשפט הוכיח בהחלטתו כי מדינת ישראל עומדת בשורה הראשונה של מדינות המקדמות את המדע ואת בריאות הציבור, ולכן ככזו – חייבת לנהל קשרי שיתוף מידע ומדע עם המדינות המתקדמות בעולם".

ענת רפואה, דוברת האגודה הישראלית נגד ניסויים בבע"ח, מסרה: חוות מזור מנהלת סחר אכזרי בקופים. מייבאים לארץ קופים שנחטפו מהטבע, מפרידים בכוח את הגורים מאימותיהם ומוכרים אותם למעבדות לגורל אכזר ממוות. לצערנו הרב, רשות הטבע והגנים והמשרד לאיכות הסביבה מועלים בתפקידם ובמקום להגן על הטבע ועל המוסר הם תומכים בסוחרים תאווי בצע. אנחנו פונים לציבור להצטרף אלינו למאבק לסגירת חוות הדמים הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully