וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קריקס מזנקת ב-16%

עומרי כהן

5.1.2005 / 23:11

אמדוקס עולה ב-0.4% על רקע הארכת חוזה בהיקף מוערך של כ-50 מיליון דולר. טבע מאבדת 1.3% - הפסידה במשפט על פטנט ה-Univasc


בבורסות של וול סטריט נפתח יום המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות בולטת קריקס בעלייה של 16%, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חיוביות בשלב השני של הניסוי בתרופת ה-KRX-101, אשר מיועדת לטיפול בסיבוכי כליות. טבע מאבדת עוד 1.3% ואילו אמדוקס מוסיפה 0.4%.

סקירת טרום מסחר

החששות שהביעו חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) האמריקאי בישיבתם מאמצע דצמבר, מפני סיכוני האינפלציה וחולשת הדולר, החריפו אתמול את ירידות השערים בבורסות של וול סטריט ועשויות להקשות היום על חזרת השוק למגמה חיובית - לאחר יומיים של ירידות.

במסגרת המסחר בחוזים עתידיים נותר מדד נאסד"ק 100 בדומה לרמתו מאמש, ואילו מדד S&P 500 מוסיף 0.1%. אתמול ירד מדד נאסד"ק ב-2.1% והשלים ירידה דו-יומית של 3.2%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.9%.

מחירה של חבית נפט גולמי יורד במסגרת המסחר האלקטרוני ב-40 סנט ל-43.5 דולר, לאחר שזינק אתמול ב-1.8 דולרים ל-43.9 דולר, על רקע הודעתה של ערב הסעודית, כי בהתאם לסיכום מאשתקד קיצצה ב-500 אלף את מספר חביות הנפט שהיא מפיקה מדי יום.

בקרב המניות הישראליות עשויה אמדוקס לרכז עניין בקרב המשקיעים, לאחר שהחברה דיווחה על הארכה והרחבה של ההסכם עם חברת המדריכים המסווגים האמריקאית - ר.ה. דונלי. במסגרת החוזה, אשר הכנסותיו מוערכות בכ-50 מיליון דולר, תשדרג אמדוקס מערכות קיימות מתוצרתה שנמצאות בידי החברה האמריקאית ותספק לה שירותים בקבלנות משנה עד סוף 2009.

ריטליקס אישררה היום את תחזיותיה לרבעון הרביעי של 2004, ולפיהן הסתכמו הכנסותיה ברבעון הרביעי של השנה בלמעלה מ-34 מיליון דולר. בהתאם, יעלו ההכנסות בשנה כולה על 122 מיליון דולר והרווח הנקי מתוכן צפוי להסתכם ביותר מ-5.5 מיליון דולר. בבית ההשקעות פועלים סהר העלו אתמול את מחיר היעד למניית ריטליקס ל-27 דולר בעקבות חתימת ההסכם עם קבוצת הקמעונות השנייה בגודלה בצרפת, שהיקפו הכספי מוערך על-ידי האנליסטים ב-5-3 מיליון דולר מדי שנה, למשך 10 השנים הבאות החל מ-2006.

חברת התרופות הגרמנית שוורץ פארמה דיווחה היום, כי בית משפט מחוזי בניו-ג'רסי קיבל את טענתה וקבע כי טבליות ה-Moexipril, מתוצרת טבע מפירות את הפטנט על תרופת ה-Univasc של החברה הגרמנית - תרופה המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. טבע החלה לשווק את המוקסיפריל במאי 2003, אולם הפסיקה את שיווקן כשנה לאחר מכן, בעקבות התביעה של שוורץ פארמה כנגדה. החברה הגרמנית מתכוונת כעת להגיש תביעת פיצויים כנגד טבע, אשר עשויה במקביל לערער על ההחלטה לערכאה שיפוטית גבוהה יותר. מניית טבע איבדה ביומיים האחרונים כ-5.5% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully