וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה מצטרפת לקואליציה

6.1.2005 / 0:15

תיכנס לתקופה של 3 חודשים, ותפרוש אם לא יתמלאו ההבטחות למתן תקציבים. בהתאם להחלטת הרב אלישיב, רק ח"כ ליצמן ופורוש יוכלו קבלו תפקידים בממשלה. הממשלה תושבע בשבוע הבא

מנהיג הפלג הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, החליט אתמול (רביעי) כי סיעת יהדות התורה תיכנס לקואליציה החדשה בהשתתפות העבודה והליכוד. לפי החלטתו של אלישיב, הצטרפותה של סיעת יהדות התורה לקואליציה היא "על תנאי" לשלושה חודשים, והיא לא תמלא תפקידים בממשלה. בעוד שלושה חודשים יבחן אלישיב אם ראש הממשלה עמד בהתחייבויותיו למתן תקציבים ועצמאות חינוכית לחרדים, ויחליט אם הסיעה תמשיך לקואליציה.

עם זאת, בקול ישראל דווח, כי החלטת הרב אלישיב, לפיה חברי הסיעה לא ימלאו בממשלה תפקידים, תקפה רק לגבי חברי הכנסת של דגל התורה - אברהם רביץ ומשה גפני. אנשי אגודת ישראל, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומאיר פורוש, יוכלו לקבל את התפקידים המיועדים להם: רשות ועדת הכנסת לליצמן, וסגן שר התחבורה לפורוש. ליצמן מתכוון להתחיל בחפיפה עם ראש ועדת הכספים הנוכחי כבר בשבוע הבא. עדיין לא ברור כיצד ינהג פורוש.

היום (חמישי), ככל הנראה, יחתמו הסכמי הקואליציה. הממשלה החדשה - הליכוד, העבודה ויהדות התורה, תושבע ביום שני בכנסת.

במפדל ובשינוי גינו את ההחלטה על כניסת יהדות התורה לקואליציה. ח"כ חמי דורון (שינוי) אמר כי "פסיקת הרב אלישיב מוכיחה שממשלת שרון היא ממשלת הצללים האמיתית. ברור לכל כי הצטרפות לשלושה חודשים בלבד היא עד אשר תתקבל החלטת הממשלה על ההתנתקות".

במפלגת העבודה הדעות חלוקות. חברי הכנסת יולי תמיר ועמרם מצנע בירכו על ההחלטה, בעוד שדני יתום כניה את ההחלטה "חשודה", וקרא ליו"ר המפלגה, שמעון פרס, לבחון את העניין. ח"כ רומן ברונפמן (יחד) בירך על "ממשלת החירום שתהיה מסוגלת לבצע את תוכנית ההתנתקות".

החלטתו של הרב אלישיב התקבלה למרות שמתנגדי תוכנית ההתנתקות וגורמים ביש"ע המשיכו במסע הלחצים על סביבתו. מול ביתו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, המיועד לתפקיד יו"ר ועדת הכספים ותומך בהצטרפות לקואליציה, התקיימה שלשום הפגנת מתנגדים.

לדברי חברים בסיעה, הלחצים שהופעלו עליהם שלא להצטרף לממשלה הגיעו גם מצד חברי כנסת ושרים בליכוד - שהיו מעוניינים בטרפוד המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully