וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מנהל בקרנות הנאמנות אפ.איי פאונדרס בחשד לעבירות מרמה

אמיר הלמר

5.1.2005 / 18:26

לפי החשד, ביצע אותו מנהל את העבירות באמצעות הקרנות בארץ ובחו"ל על ידי מצגי שווא ותרמית של לקוחות הקרנות; האיש חשוד גם בזיוף והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני דולרים



חוקרי יאחב"ל, בפיקודו של סנ"צ פנחס סלרי, עצרו היום את אחד ממנהלי קרנות ההון אפ.איי פאונדרס 1 ו-2 בחשד לעבירות מרמה, זיוף והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לפי החשד, ביצע אותו מנהל את העבירות באמצעות הקרנות בארץ ובחו"ל על ידי מצגי שווא ותרמית של לקוחות הקרנות. מחר יובא המנהל להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה.



קרנות אפ. איי פאונדרס, הפועלות מהרצליה, הוקמו בשנת 1997 על ידי שני עולים מרוסיה, אנטולי פינקלשטיין ומארק אולשנצקי, שהוא הבעלים של חברת הניהול של הקרנות. הקרנות התמחו בהשקעות באיגרות חוב בשווקים מתעוררים, ובעיקר ברוסיה. בשנת 1998 עשו הקרנות תשואות גבוהות של כ-16% בעקבות פוזיציית שורט שהן עשו על השוק הרוסי שקרס.



החשדות כנגד מנהל הקרן צצו במסגרת חקירת "פרשת קומיסרוק" שבוצעה ביאחב"ל. מדובר בפרשה שהתפוצצה לפני כחודש במסגרתה נעצר מיכאל קומיסרוק, איש עסקים שעלה מרוסיה לפני 10 שנים, שלפי הטענה ניהל "בנק" בלתי חוקי ממשרדיו בכפר שמריהו וברעננה. מדובר בחשד להלבנת הון של מאות מיליוני דולרים במסווה של פעילות לגיטימית של חברה למכירת תוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully