וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב החליט: סיעת יהדות התורה תצטרף לממשלה "על תנאי" ל-3 חודשים

מזל מועלם

5.1.2005 / 18:36

על פי החלטת הרב, המפלגה תחליט אם תמשיך בקואליציה בעוד שלושה חודשים אם יתמלאו ההבטחות למתן תקציבים ועצמאות חינוכית לחרדים; במפד"ל ובשינוי מגנים את ההחלטה



מנהיג הפלג הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, החליט היום (רביעי) כי סיעת יהדות התורה תיכנס לקואליציה החדשה בהשתתפות העבודה והליכוד. לפי החלטתו של אלישיב, הצטרפותה של סיעת יהדות התורה לקואליציה היא "על תנאי" לשלושה חודשים, והיא לא תמלא תפקידים בממשלה. בעוד שלושה חודשים יבחן אלישיב אם ראש הממשלה עמד בהתחייבויותיו למתן תקציבים ועצמאות חינוכית לחרדים, ויחליט אם הסיעה תמשיך בקואליציה.



במפד"ל ובשינוי גינו את ההחלטה על כניסת הסיעה לקואליציה. ח"כ חמי דורון (שינוי) אמר כי "פסיקת הרב אלישיב מוכיחה שממשלת שרון היא ממשלת הצללים האמיתית. ברור לכל כי הצטרפות לשלושה חודשים בלבד היא עד אשר תתקבל החלטת הממשלה על ההתנתקות".



במפלגת העבודה הדעות בעניין חלוקות. חברי הכנסת יולי תמיר ועמרם מצנע בירכו על ההחלטה, בעוד שח"כ דני יתום כייה את ההחלטה "חשודה", וקרא ליו"ר המפלגה, שמעון פרס, לבחון את העניין. ח"כ רומן ברונפמן (יחד) בירך על "ממשלת החירום שתהיה מסוגלת לבצע את תוכנית ההתנתקות".



ההחלטה התקבלה למרות לחץ מגורמים בימין



החלטתו של הרב אלישיב התקבלה למרות שמתנגדי תוכנית ההתנתקות וגורמים ביש"ע המשיכו במסע הלחצים על סביבתו. מול ביתו של ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר סיעת יהדות התורה המיועד לתפקיד יו"ר ועדת הכספים ותומך בהצטרפות לקואליציה, התקיימה אתמול הפגנת מתנגדים.



לדברי חברים בסיעה, הלחצים שהופעלו עליהם שלא להצטרף לממשלה הגיעו גם מצד חברי כנסת ושרים בליכוד - שהיו מעוניינים בטרפוד המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully