וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט: ה-Moexipril של טבע הפרה את הפטנט על תרופת המקור של שוורץ פארמה; החברה הגרמנית תדרוש פיצויים

עומרי כהן

5.1.2005 / 18:45

האנליסט אורי הרשקוביץ: במקרה הגרוע ביותר זה יעלה לטבע כמה עשרות מיליוני דולרים וזה נון-אישיו מבחינתה; טבע עשויה לערער על ההחלטה



חברת התרופות הגרמנית שוורץ פארמה דיווחה היום כי תגיש תביעת פיצויים כנגד חברת טבע הישראלית. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בניו ג'רסי קבע כי הגרסה הגנרית של טבע לטבליות ה-Univasc מתוצרתה מפירה את הפטנט על התרופה, אשר מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. בספטמבר האחרון הפסיקה טבע את שיווק טבליות ה-Moexipril מתוצרתה, במסגרת הסכם שהושג בין שתי החברות להשעיית מכירות התרופה בארה"ב עד סיום ההתדיינות המשפטית.



במאי 2003 החלה טבע בשיווק ה-Moexipril במינונים של 7.5 ו-15 מ"ג, לאחר שקיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווקה. בינואר 2004 הודיעה טבע כי בית המשפט לערעורים בארה"ב החליט לשנות פסיקה של ערכאה משפטית נמוכה יותר, והחזיר את התיק לדיון מחודש בבית המשפט בניו ג'רסי. כעת עשויה טבע לערער פעם נוספת על החלטת בית המשפט בניסיון לזכות באישורו לשיווק התרופה בארה"ב.



בטבע ציינו באמצע ספטמבר כי מתחילת השנה הסתכמו מכירות ה-Moexipril בפחות מ-0.5% מסך מכירות החברה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות טבע ב-3.5 מיליארד דולר, כך שעד להפסקת שיווקה של התרופה, הסתכמו ההכנסות ממכירת ה-Moexipril בפחות מ-17 מיליון דולר.



להערכת האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות', תיאלץ טבע במקרה הגרוע ביותר לשלם לשוורץ פארמה פיצויים של כמה עשרות מיליוני דולרים עבור הפרת הפטנט על ה-Univasc. עם זאת, הרשקוביץ מציין כי בכל מקרה ההשפעה על טבע לא תהיה מהותית. "ישנה אפשרות סבירה שטבע תזכה בערעור על ההחלטה הנוכחית, והתהליך כולו ייקח עוד כמה חודשים. בכל מקרה מדובר באירוע לא רציני. זה נון-אישיו עבור חברה בסדר גודל של טבע", הסביר הרשקוביץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully