וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעליה לשעבר של חברת אל-קסון תובעים 2.5 מיליון שקל ממנכ"ל רשות החברות לשעבר, ירון יעקובס

ענת רואה

5.1.2005 / 19:04

בתביעה נטען כי יעקובס ושותפו, ידידיה ארליך, הציגו את עצמם כבעלי קשרים רבים במשק הישראלי, אך גרמו במכוון לקריסת החברה



בעליה הקודמים של חברת אל-קסון מסופון נייד הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד ירון יעקובס, מנכ"ל רשות החברות לשעבר, ונגד ידידיה ארליך, לשעבר מנכ"ל חברת הביטוח תורן. השניים שימשו כמנהליה של חברת יריד אחזקות שניהלה במשך תקופה מסוימת את חברת אל-קסון. עילת התביעה היא טענת הבעלים לשעבר של אל-קסון, אלכס שפייזר ואלי הראל, ולפיה יעקובס וארליך קיבלו את הניהול בחברת אל-קסון, בהסתמך על מצג שווא באשר לקשריהם במשק הישראלי ודרדרו את חברת אל-קסון לכדי כינוס נכסים.



חברת אל-קסון קרסה באחרונה ומונה לה כונס נכסים. בעקבות זאת נמכרה פעילות החברה תמורת 7 מיליון שקל. בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד סיני אליאס ויואב נרי נטען כי לאחר שהחברה נקלעה לקשיים ובעקבות לחץ של בנק הפועלים הם תרו אחר מושיע ומצאוהו למרבה הצער, לדבריהם, בדמותם של יעקובס וארליך.



לפי כתב התביעה, יעקובס וארליך טענו כי יש להם קשרים מצוינים בבנק הפועלים בדרגים הגבוהים ביותר הקיימים, וכי הפיכתם למנהלים בחברת אל-קסון תביא את הבנק להגדיל את מסגרת האשראי של החברה, וכן תביא את הבנק לתמוך בחברה ולסייע לה. עוד נטען כי השניים הציגו את עצמם כבעלי קשרים במשק הישראלי וטענו כי ביכולתם להביא לחברת אל-קסון עסקות גדולות ולקוחות חדשים.



"לא חלף זמן רב בטרם גילו הנתבעים כי 'לא דובים ולא יער', לא קשרים בבנק ולא צל צלם של קשרים", נכתב בכתב התביעה, "כל מצגיהם של הנתבעים התבררו כעורבא פרח, הנתבעים לא זכו כלל ליחס מיוחד בבנק או בכל גוף אחר במשק הישראלי, אלא נהפוך הוא גישת הבנק אליהם היתה חשדנית, לא שירתה את החברה ולבסוף הבנק אף החזיר צ'קים שנמשכו על ידי הנתבעים".



בתביעה נטען עוד כי חרף התחייבות השניים לנהל את החברה ולגבש לה תוכנית הבראה הובילו אותה במכוון וביודעין לכדי קריסה וכינוס נכסים: "החל ממועד סמוך למועד התקשרותם זנחו הנתבעים את ענייניה של החברה ופעלו מתוך מטרה אחרת ויחידה: להביא למכירת החברה לגורם שהובא על ידם ולהבריח כל גורם אחר, תוך קבלת טובת הנאה גדולה ככל האפשר עבור עצמם עקב".



התובעים טוענים כי מכלול הנזקים שנגרמו להם מסתכם ב-19.5 מיליון שקל. למרות זאת, נטען כי משיקולי אגרת ביהמ"ש וסיכוי גבייה מוגשת תביעה על סך 2.5 מיליון שקל בלבד.



יעקובס, ארליך וחברת יריד טרם העבירו כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully