וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור המכירות בשנת 2004 של רשת "אמיקה-מיס לגוט" - 55 מיליון שקל

ענת רואה

5.1.2005 / 20:02

כך נחשף בבקשה לצו מניעה זמני שהגישה הרשת לבית המשפט נגד בנק לאומי; סכסוך בין בעלי המניות של רשת האופנה מאיים על המשך פעילותה



מחזור המכירות ב-2004 של רשת האופנה "אמיקה-מיס לגוט" עומד על 55 מיליון שקל - כך נחשף בבקשה לצו מניעה זמני שהגישה הרשת לבית המשפט נגד בנק לאומי. מהבקשה עולה כי סכסוך בין בעלי המניות של רשת האופנה מאיים על המשך פעילותה: בנק לאומי הודיע לחברת אמיקה, בעלת רשת חנויות "מיס לגוט", כי בכוונתו להעמיד לפירעון מיידי את האשראי שנתן לחברה ולעצור את משיכת הכספים מחשבונותיה, והתנה את הסרת האיום בהסדרת המחלוקות בין בעלי השליטה בחברה - משפחות רביבו ולוי.



בבקשה שהגישה "אמיקה" אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד סיני אליאס, היא ביקשה מתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, שיאסור על בנק לאומי לממש את האיום להקטנת אשראי החברה. השופט יהודה זפט דחה היום את הבקשה לאחר שקבע כי מדובר בהחלטה עסקית של הבנק, שאין מקום להתערב בה במסגרת צו זמני, והעבירה לתגובת הבנק בתוך 3 ימים.



במסגרת נימוקיה לבקשה מגלה "אמיקה" כי מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 55 מיליון שקל לשנת 2004, ועמד בשנת 2003 על 49 מיליון שקל. עוד עולה מהבקשה כי הרווח הנקי של "אמיקה" לשנת 2003 עומד על כחצי מיליון שקל בלבד, ולטענתה גם שנת 2004 הסתיימה ככל הנראה ברווח.



לאור הנתונים, טענה אמיקה כי אין בפני הבנק כל ראייה להחמרה במצבה הכספי או אי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה ולכן, לטענתה, אין לו עילה לבצע מהלך של הפסקת אשראי החברה. לדברי החברה, המחלוקות בין בעלי השליטה בחברה - בני משפחת רביבו המחזיקים ב-60% מהמניות מחד ובני משפחת לוי המחזיקים ב-40% מאידך - אינן משפיעות על פעילותה העסקית של החברה, או על התחייבויותיה כלפי הבנק.



החברה טוענת כי אם יפסיק הבנק את מתן האשראי, יביא הדבר לקריסתה הוודאית והמיידית של החברה, וזו לא תוכל לשלם לספקיה וכן משכורות ל-120 העובדים, ו-30 החנויות של הרשת ייסגרו. עוד עולה מהבקשה כי האשראי שקיבלה הרשת מבנק לאומי עומד על 14 מיליון שקל, ומולו עומדים לטענתה בטחונות בהיקף של 24 מיליון שקל, שעבוד שוטף על נכסי החברה וערבויות אישיות לחובותיה, לטובת הבנק.



בנק לאומי טרם העביר את תגובתו לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully