וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה גן המפחית סיכוי להידבק באיידס

רויטרס

7.1.2005 / 14:10

אנשים הנושאים עודף מהגן הנקרא CCL3L1, פחות רגישים לאיידס, כך חושף מחקר חדש שנעשה בארה"ב. הגן יכול למנוע מנגיף ה-HIV לחדור לתאים

מחקר חדש חושף, כי גנים שיכולים לחסום את חדירת ווירוס האיידס לתאים, יכולים למנוע הידבקות בנגיף הקטלני. אנשים הנושאים עודף של גנים אלו, כך התגלה, חשופים פחות למחלה, שבה חולים 40 מיליון איש בעולם.

הממצאים עשויים להוביל למציאת דרכים יעילות וטובות יותר למניעת הידבקות בנגיף האיידס, ולטיפול בחולים בו. יותר מ-25 מיליון איש מתו מהמחלה, מאז זיהויו של נגיף האיידס בתחילת שנות השמונים, כך הודיע המכון האמריקאי לחקר מחלות זיהומיות ואלרגיות, אשר מימן את המחקר.

הגן, המזוהה בשם CCL3L1, מבקר על הייצור של מרכיב כימי במערכת החיסון. בדרך כלל, חריגה בגנים מורה על כך שלאנשים ישנם שינויים קלים או סטיות בגן מסויים, או גן פעיל או לא-פעיל. ישנם מקרים שיש כמה עותקים מאותו גן – כאשר גן מועתק הן מהאב והן מהאם, כך אומרת ד"ר סוניל אוג'ה מהמרכז למחקר הבריאות של אוניברסיטת טקסס, אשר הובילה את הניתוח.

ישנם אנשים שאינם נושאים אף עותק של הגן CCL3L1, ויש כאלו שיש להם ארבעה או חמישה עותקים שלו, אולי אפילו יותר. המרכיב הכימי שהגן מפקח על ייצורו קשור לקולטן, המאפשר כניסה לתאים, בשם 5CCR. האחרון ידוע ביכולתו להשפיע על רגישות לנגיף ה-HIV, ובמהירות בה נשא הופך לחולה איידס. ככל שלאדם ישנם יותר עותקים מהגן, פוחת הסיכוי שלו להידבק בנגיף. כל עותק "עודף" של הגן מאפשר הגנה של 4% עד 10% מהווירוס, אמרה אוג'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully