וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיכר זה הרומנטיקה

רותם דרוב

2.4.2009 / 17:30

אחרי ההצלחה בנמל תל אביב, שוק איכרים נוסף של הצמד הלפרן ואנסקי נפתח בפארק רעננה

שוק האיכרים מגיע לרעננה, השוק פועל בהצלחה בנמל תל אביב כבר כמעט שנה והבנות המייסדות הגיעו למסקנה שגם לתושבי השרון מגיע להנות ממנו: "הכל התחיל כי קינאנו בשווקים של אירופה ושל ארצות הברית", מספרת מיכל אנסקי שיזמה את השוק יחד עם שיר הלפרן. "שם בכיכר העיר, או בשדרה מגיע פעם בשבוע שוק אוכל ססגוני, זול וטרי, הישר מין השדה, הוא פועל למשך כמה שעות, מציג את תוצרתו ונעלם לאחר מכן, רק אצלנו למרות חדוות הקצירה ושפע של חקלאות ומגדלים, הקהל קונה את הירקות בסופר או אצל הירקן לאחר שעברו קירור, ושינוע של כמה ימים, הסחורה הטובה באמת מיוצאת לאירופה, אצלנו בשוק האיכרים אין חוכמות, החקלאים קמים מוקדם בשישי בבוקר, או אפילו בחמישי בערב, קוטפים את התוצרת, מגיעים לשוק ומוכרים אותה בעצמם, הצרכן מקבל את הגזר עם שאריות אדמה וכל התפרחת שלו, ואם יש לו שאלה לגבי הסחורה? אין בעיה האיש שזרע, גידל וקטף את הפטריות או העגבניות עומד ממש מולו וישמח לתת לו הסברים, זה יותר זול כי אין פערי תיווך וזה יותר טרי, כך הצרכן מרוויח בגדול".

חשוב להלפרן ואנסקי להדגיש כי כל המגדלים נבחרו בקפידה: "כל דוכן וכל תוצרת נבחרו על ידנו, גבינות צאן מיוחדות, זנים שונים של פטריות, עשבי תיבול מיוחדים, וירקות מגידולים אורגניים. לא תמצאו פה חאפרים עם סחורה שאפשר למצוא בסופר ואין פה דוכני סדקית או בגדים"

לשאלה למה הסניף השני נפתח דווקא ברעננה, והאם הוא מכוון לחתך סוציו אקנומי מסוים עונה אנסקי: "זאת ממש לא הסיבה, פשוט דורון בכר שהוא אחראי על המוקד בעיריית רעננה וגם אחראי על כל הנושא האקולוגי בעיר פקד את שוק האיכרים בתל אביב כבר ביומו הראשון ומאז הוא נדנד לנו שאנחנו חייבות לפתוח עוד שוק ברעננה. בסופו של דבר שמחנו להיענות להצעה שלו. הרבה יותר קל לעבוד כשיש לך שיתוף פעולה עם הגורמים המוניציפלים בעיר.

ארגון "סלואו פוד" העולמי שנותן את חסותו לשוק התל אביבי ייתן בקרוב אישור גם לשוק ברעננה: "ארגון הסלואו פוד הוא ארגון איטלקי שהוקם בשנת 1989 באיטליה וחרט על דגלו את המלחמה על המזון המהיר והמעובד" אומרת אנסקי, "הארגון תומך באוכל אורגני, בשיטות בישול עתיקות ומסורתיות, בימים שבהם אדם שאכל ירק או פרי ידע מאיפה הוא מגיע ואיך הוא גדל, בטח לא על המדף בסופר, לפעמים קוראים באיזה מתכון על עלי שומר, אבל בעצם השומר שאנו רואים על המדף בדרך כלל נקי לחלוטין עם מראה פלסטי והציבור לא יודע בכלל למה הכוונה, אצלנו כאמור הכל מגיע במראה הטבעי שלו"

שוק האיכרים רעננה – כל יום ו' 08:00-15:00 פארק רעננה על יד האגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully