וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת אל בולי נסגרת

רותם דרוב

14.2.2010 / 19:42

כבר מעכשיו מודיע השף פראן אדריה על סגירת אחת המסעדות הטובות בעולם בסוף דצמבר 2011. אל תבנו על שולחן פנוי

מסעדת "אל בולי" של השף המוערך פראן אדריה תיסגר לצמיתות. מספר ימים בלבד לאחר שהודיע על תשישות וסגירה זמנית של מסעדת "אל בולי", אחת מהמסעדות הטובות בעולם, השוכנת סמוך לעיירה הספרדית קוסטה בראבה (שעתיים נסיעה צפונה מברצלונה), בנימוק של צורך באיסוף כוחות וטעינת מצברי היצירתיות מחדש, הודיע אתמול אדריה, השף והבעלים, על סגירת המסעדה באופן סופי. אל בולי תיסגר מיד לאחר דצמבר 2011, מן הסתם כדי לעמוד באלפי ההזמנות שכבר נרשמו ביומן המסעדה. לאחר מכן, היא תיפתח מחדש כבית ספר לשפים מצטיינים מרחבי העולם ולא לקהל הרחב.

"אל בולי" (הבולדוג, בספרדית) קיימת בגלגולים שונים משנת 1961. היא נפתחה כמזנון חוף אשר התפתח במשך השנים למסעדה המגישה מנות מקוריות, בעיקר עקב מסעותיו העולמיים של הבעלים הלא שגרתיים שלה, הנס ומרגרטה שילינג, זוג גרמני שהתאהב בחוף המבודד. אגב, נהוג לחשוב כי המסעדה פתוחה רק שישה חודשים בשנה בשל הניסויים הקולינריים שעורך אדריה במעבדה שלו עם צוות עוזריו, אבל למעשה מאז ומתמיד היא נפתחה רק בעונת הקיץ בשל מזג האוויר ותנועת התיירים באזור.

קצף מלפפונים וקוויאר פירות יער

פראן אדריה הצטרף למטבח המסעדה בשנת 1983, כאשר הזוג שילינג היו עדיין הבעלים, וכעבור שלוש שנים מונה לשף הראשי. את המסעדה רכש ב-1990. אדריה הוא שף אוטודידקט, ומחזיק לאורך שנות עבודתו במוטו "לעולם אל תעתיק מאחרים". במשך השנים ובעיקר בשנות כהונתו של אדריה כשף, המסעדה קטפה אינספור פרסים ותארים מכל מגזין קולינריה אפשרי, ובעשור האחרון זכתה חמש פעמים בתואר "המסעדה הטובה בעולם" על פי מגזין 'רסטורנט'.

אדריה נחשב לאבי המטבח המולקולרי, זרם גסטרונומי השואף לזקק את טעמי חומר הגלם ומשחק עם מצבי הצבירה שלו ליצירת חוויה קולינרית מפתיעה, כזו שיכולים לספק קצף בטעם מלפפונים, קוויאר פירות יער או תפוחי אדמה קרושים ברוטב עוף. אחת המנות המפורסמות של אדריה היא זית מולקולרי. מדובר בזית שפורק מולקולרית והורכב בחזרה, ובעת נגיסה בזית תמים למראה, הוא מתפצח בפה במרקם הדומה לחלמון ביצה. בכל עונה התפריט התחדש שוב ב-160 מנות חדשות והסועדים היו מתבקשים לקבל הוראות מהמלצרים לגבי אופן אכילת כל מנה ומנה.

אל בולי במספרים:

49 – מספר השנים שהמסעדה קיימת, כולל שנותיה כמזנון חוף.

6 – מספר החודשים שהמסעדה מקבלת סועדים, בשאר השנה מפתחים מנות חדשות.

30- מספר המנות שמרכיבות ארוחת טעימות שלמה.

265 - מחיר הסעודה, בדולרים.

8000 – מספר המאושרים שזוכים לאכול במסעדה מידי עונה.

50 – מספר המקומות במסעדה.

300.000 – מספר ההזמנות שמתקבלות במסעדה מידי שנה, תעשו את החישוב כמה תשובות שליליות מתקבלות.

1 – יום אחד בשנה מקבלת אל בולי הזמנות, והיום הזה הוא היום האחרון של העונה שהסתיימה, אז עונה צוות המסעדה בסבלנות לכל אלפי ההזמנות שהתקבלו בתיבת הדואר האלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully