וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נמשכת

רותי שטיינברג

21.7.2010 / 18:00

מסעדת מחניודה בירושלים מציינת שנה של שבחים מקיר לקיר ומשיקה בר קטן מעבר לכביש. נעים מאוד, יודל'ה

כנראה שמדובר בסך הכול בצירוף מקרים, אבל מחניודה שציינה בימים אלה שנה של מגניבות, שבחים מקיר לקיר, ביקורות מפרגנות והכי חשוב - קהל לקוחות אוהד וצמוד, משיקה בן קטן, ממש ממול. הרך הנולד, מעין טאפס-בר שזכה לשם יודל'ה, יפתח את שעריו רשמית ב-1 באוגוסט, והוא שומר על זיקה למסעדת האם, כמו גם לשוק הססגוני הסמוך - הלוא הוא שוק מחנה יהודה בירושלים.

מחניודה, למי שישן על האף בשנה האחרונה או טמן ראשו בחו"ל, היא פרי שיתוף פעולה בין שלושה שפים: אסף גרניט, שעמד בראש מסעדת "אדום", והשף יוסי אלעד, עם ותק במסעדות כמו "אוקיאנוס" ו"במטבח של רמה" (בנטף) וחברות בארגון הסלואו-פוד העולמי. הצלע השלישית היא השף אורי נבון, שעבד במסעדת L`escargot הלונדונית, בעלת כוכב מישלן, ושימש שף במסעדת "לבן בסינמטק" בירושלים.

שלושתם הקימו את מסעדת השוק המצליחה, שהביאה לירושלים שימוש בחומרי גלם טריים ותפריט מתחלף שקשוב לפירות וירקות העונה. יש כאן מנות עם חוצפה שמצריכות גם קשרים טובים עם הספקים, עיצוב שעושה שמח ומקיים דיאלוג בין המטבח הפתוח ליושבי המסעדה, כמו גם בין קומת הכניסה לקומת הגלריה, וסאונד טרק פרוע. לפי גרניט, התוספת העדכנית היא צעד שקרה מתוך שרשרת של צירופי מקרים: "את החלל שישמש את יודל'ה לקחנו בהתחלה בתור מחסן ואז הבנו שאפשר לעשות ממנו גם בר קטן. בהמשך הבנו שאפשר גם מטבח וככה זה נולד. מניסיון, גם זה ילך וישתנה בהמשך הדרך".

העיצוב ביודל'ה הקטן, שכולל כ-30 מקומות ישיבה בלבד על גבי כסאות בר לא אחידים סגנונית, מהווה המשך ישיר למסעדה האם: חיפוי קיר צבעוני, שירותים צבועים בכתום וקיר עם מסילות אלכסוניות. שם יושבים, מוכנים להתפקקות, בקבוקי השתייה. הבר הקטן מכיל משקאות חריפים ויינות מהארץ ומהעולם, שילוו תפריט ששלושת השפים ירכיבו בכל יום מחדש, כל אחד לפי נטיותיו הקולינריות ובהתאמה לחומרי הגלם שיעמדו לרשותו. בכל ערב, אחד מהם יעבור בתורו לתפעל את המטבחון של יודל'ה. המנות יהיו קטנות יחסית ויתומחרו בהתאמה לקהל צעיר וסטודנטיאלי (בטווח של מ-16 ועד כ-30 שקלים).

הקו המנחה הוא בהשראת הבר-שף שבמסעדה. אלעד מסביר שהבר שצמוד למטבח הפתוח מאופיין באינטראקציה אישית:"השאלה היחידה ששואלים את מי שיושב על הבר היא 'מה אתה לא אוכל?'. הבחירה היחידה שנותרת ליושב הבר הוא לגבי היין המועדף. דווקא שנותנים יד חופשית לטבחים, הלקוחות יוצאים הכי מרוצים. את אותה אינטימיות חסרת תיווך שקיימת בבר המסעדה נעביר לבר ממול. גם שם הברמן והטבחים יתנהלו מול הלקוחות ישירות - ואני רק מניח שייווצר יחס יותר חם עם האנשים".


יודל'ה. בית יעקב 11, ירושלים. אין טלפון - וזה אומר שאין הזמנות. שעות פתיחה: א'-ה' ושבת - החל מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully