וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה על קצה הצ'ופסטיק

רותי שטיינברג

17.8.2010 / 13:10

השף צ'רלי פדידה חבר לאשת שגריר קוריאה ויחד הם יגישו ארוחה קוריאנית מסורתית במשך ארבעה ימים

מטבחי יפן וסין נכנסו לחיינו בשנות השמונים והתקבלו כמעט מייד בצ'ופסטיקס שלופים, גם אם הוכנו בלבנט מחומרי גלם שהם בני דודם הרחוקים של אלה במכורה. היום, אחרי שהשתכללנו והפכנו למכרים ותיקים של המטבח היפני, כאלה שיודעים להזמין סושי, סשימי, סאקי ואטריות ראמן, ומבינים שהמטבח הסיני מכיל יותר מנודלס ברוטב סויה, רוטב חמוץ-מתוק באדום אלקטרוני ועוגיות מזל, הצעד הבא הוא לערוך היכרות עם המטבח הקוריאני, שיוצר מעין אינטגרציה בין שני המטבחים המרתקים הללו. מי שלקח על עצמו את המשימה להפגיש את הקהל המקומי עם מטבח אסתטי זה הם שגרירות קוריאה בישראל בשיתוף פעולה עם מלון שרתון תל אביב. שף המלון, צ'רלי פדידה, חבר לאשת השגריר, הגברת איון-קיאנג מה, ויחד הם הרכיבו ארוחה המתבססת על מתכונים מסורתיים מן המטבח הקוריאני שתוגש בשבוע הבא לאורך ארבעה ימים.

קוריאה היא חצי-אי בצפון מזרח אסיה, בין סין לרוסיה, המפולג לשתי מדינות מסוכסכות אידיאולוגית מצפון ומדרום. הטופוגרפיה ההררית שלה משופעת במגוון רחב של עשבי מאכל, פטריות ושורשים הוא והים שמקיף אותה מכל כיוון משלים את התפריט המקומי עם שלל דגים, פירות ים ואצות. המטבח הקוריאני מושפע מהניקיון והאסתטיקה של זה היפני (בין היתר עקב הכיבוש היפני שנגמר ב-1945 וחל בה כ-35 שנה) ומשיטות בישול כמו ההוט פוט של הסיני-סצ'ואני, מן העבר השני. הדגש בתפיסת התזונה הקוריאנית הוא לאפשר בסיס לאיזון גוף האדם ולהטעין אותו בכוח שהוא פיזי ונפשי כאחד. מבין המטבחים האסיאתיים, הקוריאני מתאפיין בשימוש בשום ובחריפות עזה, כמו גם החמצה של ירקות בתהליך של התססה.

בארוחה המיוחדת יוגשו שלל מנות קוריאניות קלאסיות כמו "דאנג מון" - מנה של ירקות ודגי ים מטוגנים בקמח עירית ושום (35 שקלים), "צ'אפ קאי" - נודלס בטטה שקופות עם ירקות, סויה וסוכר (35), "פי פאמ פאפ" - מנת אורז מסורתית עם ירקות מאודים ביצת שלו מטוגנת ואנטרקוט במרינדה (55) ו"בולגוגי" - נתחי אנטרקוט דקים צרובים על מחבת לוהטת (55 שקלים). את הכל ילווה "קימצ'י", תערובת ירקות מוחמצים חריפים שעוברים תהליך התססה (כרוב סיני, מלפפון ושום ברוטב פלפל חריף אדום), שנחשב למאכל הלאומי ומשודך לכל ארוחה.

הארוחה תוגש בין התאריכים 24-27 באוגוסט בין השעות 20:00-12:00. שרתון תל אביב, הירקון 115. 03-5219300

ובינתיים בירושלים:

בצירוף מקרים או אולי התחשבות קוסמית, נפתחה לפני כשבועיים בירושלים מסעדה קוריאנית מסורתית, בשם 'היהלום שבכתר'. בעלי המסעדה הם קוריאנים שאינם דוברים עברית ומגישים תפריט קוריאני אותנטי שפונה לתיירים אסיאתים כמו גם לישראלים סקרנים. בנוסף על מנות בעלי שמות מאתגרים כמו ביבימבב ובולגוג, המסעדה מציעה גם וודקה קוריאנית (סוג'ו) וסוגי תה על בסיס שורשים קוריאניים מקומיים כמו הג'ינסינג והג'ינג'ר.

היהלום שבכתר. שמאי 13, ירושלים. 025855539, שני–שישי 22:00-11:00, שבת 22:00-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully