וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיש עם אינסולין

9.2.2011 / 15:18

שוגר דדי, בית קפה וחנות עוגיות ופטיפורים מינאטוריים נפתחה השבוע באבן גבירול בתל אביב, כי לפעמים צריך סוכר במנות קטנות

שוגר דדי. נמרוד סונדרס
בראוניז ופטיפורים. הכל בקטן/נמרוד סונדרס

בכל פעם שנדמה שראינו כל המצאה קולינרית אפשרית, מופיע מקום חדש ומותח עוד ועוד את גבולות הז'אנר שבו הוא נמצא. "שוגר דדי" שנפתח השבוע באבן גבירול הוא מאותם מקומות. מדובר בחלל קטן שנפתח השבוע ומשמש במחציתו כקפה שכונתי ובחלקו השני חנות עוגיות ופטיפורים שכולם בגודל עוגיה ועשויים עבודת יד.

על כל העניינים הננסיים האלו אחראי השף גדעון בן עזרא, בן 34, אשר מאחוריו לימודים בקורדון בלו האוסטרלי, ותקופה ארוכה של פיתוח הקונספט והמתכונים. כעת, לטובת העניין עושה בן עזרא ימים כלילות במאפייה שנשכרה לצורך הכנתן באזור רמת גן. "כקונדיטור יצא לי לגעת בכל הכיוונים ונראה לי שעוגיות זה הדבר שחסר. יש יותר מדי מוצרים תעשייתיים בתחום", מפרט בן עזרא על הסיבה לפתיחת המקום. "יש עכשיו טרנד חזק של חצי סנדוויץ' או סנדוויץ' ביס עם קפה ואנחנו עושים אותו דבר עם המתוקים", אומר בן עזרא ומזמין את כל שומרי המשקל לבוא ולנשנש.

יחד עם אשתו, דפנה, מנהלים השניים את המקום. "יש כאן יותר מ-40 סוגים של עוגיות ופטיפורים", מפרטת דפנה אשתו, כאשר לצד העוגיות נמכרות חליטות תה ותערובת קפה שנרקחה עבור המקום על ידי קופי לאב משוק הכרמל. בין היתר ניתן למצוא פאי פקאן או פאי קרם פטיסייר עם פירות קטנטנים. גם מקומם של הבראוניז והבלונדיז לא נפקד. עוד בתפריט עוגיות מלוחות, מטבעות שוקולד עם פירות יבשים, טרפלסים ורוקי רוד – חטיף אוסטרלי רווי מרכיבים המכיל מרשמלו, בוטנים, דובדבנים, קוקוס ושוקולד. ולאחר כל זריקות הסוכר הקטנות אך קצובות הללו לא נפקד גם הפן הבריאותי יחסית ממצאי העוגיות בדמות עוגיות ללא סוכר או עוגיות ללא גלוטן.

מחירה של עוגייה הוא לרוב 2.5 שקלים, ניתן לקבל רביעיית עוגיות ב-9 שקלים, כאשר כל מוצר ממוצרי החנות ניתן לרכוש גם לפי משקל, במארזים גדולים, חבילות שי ועוד.


המקום מאופיין מבחינה עיצובית באווירה אינטימית, מתוך רצון ליצור מקום שכונתי. במרכזו ניצב שולחן ארוך, מתוך כוונה שסביבו כעשרה מקומות ישיבה והוא יאפשר לאורחי המקום לשוחח על קפה ועוגיות, בחברת אנשים שאינם מכירים ובכך, בניגוד לבתי קפה סטנדרטיים, לקבל חוויה שאינה מנוכרת ואורבנית. בחוץ ישנם עוד כ-15 מקומות ישיבה נוספים.

ואנחנו אומרים, הבעיה היחידה עם מקומות מהסוג הזה, שזה אף פעם לא נגמר בעוגייה אחת.



שוגר דדי
אבן גבירול 8 תל אביב
טלפון: 074-7024068
א-ה 07:00-22:00 שישי 07:100-16:00 שבת סגור

שוגר דדי. נמרוד סונדרס
גדעון בן עזרא. מאמין שהכל במנות קטנות/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully