וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיין אנד שארפ: סטייק על הפרקט

8.2.2012 / 18:12

דרק שארפ יוצא ממגרש הכדורסל ונכנס למגרש הקולינרי. על הפרקט: שיין אנד שארפ, מסעדת בשרים חדשה עם יענקל'ה שיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרק שארפ במסעדה החדשה שלו: שיין&שארפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע נפתחה רשמית מסעדת בשרים חדשה תחת השם שיין אנד שארפ. שמה של המסעדה חושף שני שותפים הנמצאים בפרונט: המסעדן והשף הוותיק יענקל'ה שיין וכדורסלן העבר ועוזר מאמן מכבי תל אביב, דרק שארפ.

לפני למעלה מ-20 שנה החל שיין (54) לפלס את דרכו בעולם הסטייקים, ואחרי שפתח את "קצה המזלג", אחד הסטייק האוסים הראשונים בארץ, פנה לתחום הייעוץ הקולינרי, הקים וליווה במשך שנים מעל ל-100 מסעדות שהפכו בחלקן למוסדות כדוגמת המיטבר וקפה נואר בתל אביב, סבסטיאן בהרצליה ורשת אגאדיר.

בהמשך, באמצע שנות ה-2000, בנה עם שותפו ארז זיו את הקונספט לרשת הסטייק האוס Goodman במוסקבה, שהתפשטה במהרה לסניפים נוספים בבירה הקפואה כמו גם לערים נוספות באירופה. כיום לרשת סניפים בלונדון כמו גם בקייב וציריך. שיין, שממשיך לייעץ וללוות, מאס בנסיעות התכופות והחליט לפתוח עם שותפו זיו מסעדה קרוב לבית.

חיפושי הלוקיישן הביאו אותם לשני חללים צמודים ברחוב יגאל אלון. שיין זיהה הזדמנות והחליט לנצל את אחד החללים כדי לפתוח מסעדת בשר הדומה ל- Goodman שנפתחה השבוע, ובחלל השני להקים מסעדת דים סאם שאמורה להיפתח בעוד כחודשיים. לשיין חברו מספר שותפים: ארז זיו, המומחה לבשר שלמה פינקלשטיין, השף בפועל שרון סבח (רפאל, מקס ברנר) ודרק שארפ שהצטרף על בסיס היכרות אישית עם שיין.

החלל הגדול אך האינטימי עוצב על ידי בת זוגו של שיין, המעצבת שרון בר אור. גולת הכותרת היא ויטרינה ענקית של חדר היישון הצמוד למטבח, שבו מתיישן חלק ניכר מהבשר, עם נתחים מרשימים במיוחד. שיין מביא בשורה חדשה לשוק הבשר בארץ, מכשיר ההוספר. מדובר בקופסת ברזל העובדת על פחמים ומגיעה לטמפרטורה של 500 מעלות, שכל נתח עובר תחילה דרכה טרם הצלייה. הדבר מעניק לבשר איטום ראשוני וטעם ייחודי (במכשיר דומה משתמשים למשל במסעדת פיטר לוגר בניו יורק).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפישה של שיין הדוגלת בווליו פור מאני, מתבטאת גם כאן. בתפריט: חינקאלי -כיסוני בשר עם שמנת חמוצה ופלפל שחור (37 שקלים), מרק עוף עם קרפלך בשר (37 שקלים), אנטרקוט על העצם (29 שקלים ל-100 גרם), פורטר האוס (31 שקלים ל-100 גרם) ועוד מנות בשר שונות כמו קריספי דאק - חצי ברווז עם פנקייק,רוטב הוייסין, בצל ירוק ומלפפון (98 שקלים), פרגיות בקארי ירוק עם אורז (66 שקלים) ועוד.

גם תחום היין במקום יהיה זמין מבחינה כלכלית: מבחר יינות במקום נמכרים בבקבוק או בכוס, במחירים חריגים יחסית בנוף המחירים המאמירים. "הגענו למצב קצת מוגזם עם מחירי היין", אומר שיין, "אני רוצה לאפשר לאנשים לשתות". במסעדה מבחר יינות משובחים כגון שבלי, הנמכרים במחיר של עד 98 שקלים לבקבוק ועד 29 שקלים לכוס. לצדם יוצעו גם תפריטים של בקבוקי יין במחירים גבוהים יותר.

עסקים רבים ששין ייעץ להם הפכו למוסדות והוא לא רואה אופציה אחרת גם כאן. "כיום מסעדנות זה עסק רציני שמעורב בו הרבה כסף, ואי אפשר לעשות כאן מכות מהירות. בשביל לעשות ממנו משהו צריך לעבוד שנים", אומר שיין ומצהיר בכך על כוונותיו ארוכות הטווח לגבי המקום.


שיין אנד שארפ. רחוב יגאל אלון 65, תל אביב. 03-5364755. לא כשר.

שעות פתיחה: בתקופת ההרצה א'-ד', שבת 19:00-00:00 ה' ו' 19:00- השעות הקטנות. בהמשך יורחבו שעות הפתיחה גם לצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully