וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוספנסה: מסעדת הפופ-אפ העברית הראשונה

17.5.2012 / 19:44

מסעדת פופ אפ חדשה תפתח בקרוב במיקום סודי ביפו שתתקיים במספר ערבי קונספט למוזמנים בלבד במהלך הקיץ, תחת שרביטו של השף דיויד פרנקל

בניו יורק ואירופה מסעדות הפופ אפ הפכו מזמן לטרנד לוהט. מדובר במסעדה שנפתחת לטווח זמן קצר, עם תאריכים ברורים מראש של התחלה אמצע וסוף. המסעדה פועלת במשך מספר שבועות או חודשים ובסוף תקופת הפעילות מתאיידת.

בקיץ 2012 הפופ אפ עושה את העלייה המתבקשת ארצה בדמות מיזם משותף בשם סוספנסה של השף דיויד פרנקל (פרונטו), היזם אלון קסטיאל, השף אסף דוקטור (קרפצ'יו בר ושיפודיית האחים) ואיש חיי הלילה אבי קאשי. בעבר נעשו כבר מספר ניסיונות ליצור פופ אפ בארץ אבל אלו נעשו ברמה מחתרתית יותר ולרוב בבתים פרטיים של שפים. כאן, זו הפעם הראשונה שפופ אפ נעשה בארץ בסדר גודל כזה ובהשקעה כזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיויד פרנקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוגה הרעיון היה דוקטור, שרתם למיזם את שאר חבריו וכך נולדה סוספנסה: מסעדת זמנית על גג ביפו. הארוחות יתקיימו למוזמנים בלבד ובהם חברים, ואילו אורחים שונים שיהיו מעוניינים להגיע ירשמו דרך מיילים ורשתות חברתיות. רק מי שיקבל את רשימת התפוצה יוכל לדעת מה הקונספט ומתי והיכן בדיוק האירוע מתקיים. המסעדה לא תפעל כמקובל בענף בכל יום, אלא כפעמיים בחודש, כך שיתקיימו סך הכל כחמישה אירועים במהלך הקיץ, כאשר בכל פעם מתוכנן קונספט שונה בתכלית, הן בתפריט, בעיצוב ובמוזיקה.

היות ומדובר במסעדה ללילה אחד המיקום שלה על גג יפואי ישמש בשאר הימים למטרות אחרות. מכאן שהמטבח במקום לא יהיה בגדר מטבח קבוע. לדברי פרנקל התשתיות קיימות אבל המטבח עצמו משתנה בהתאם לקונספט הארוחה. הוא מסביר , "מטבח קבוע של שף עשוי להגביל אותי מלבשל כל שעולה על רוחי", שכן במטבח המותאם לאוכל אסיאתי אי אפשר למשל לבשל מנות איטלקיות. המטבח הוורסטילי של הסוספנסה מעניק את האופציה להתאים אותו בכל פעם בדיוק לקונספט.

פרנקל נכח במספר אירועי פופ אפ בניו יורק ויודע היטב למה הוא נכנס. מעבר ליתרון הכלכלי, הכרוך בהשקעה כלכלית חד פעמית ברורה, לדבריו יש לדבר יתרונות בולטים נוספים שאין למסעדה קבועה. "זה נותן לנו בתור אנשי מקצוע את החופש לעשות בכל פעם משהו אחר לגמרי. זה לא מחבר אותנו רק למשהו אחד". בעוד שבפרונטו הוא מבשל אך ורק אוכל איטלקי, כאן יוכל לתת דרור לבקיאותו הקולינרית במטבחים אחרים. "זה מאפשר לי לבשל ערב אחד אסיאתי ובערב אחר לטיני או ים תיכוני ובכל פעם לרדת לשורשו של מטבח ולחקור אותו" . לדבריו מדובר בעניין שהוא הרבה יותר לכיף, שאפשר להתייחס אליו בקלילות ולקבל ממנו את מירב ההנאה.

חלק מאותה ההנאה תבוא לידי ביטוי בהמשך עם שפים נוספים. הוא מספר כי "בפופ אפ הבא יבואו גם חברים לבשל, יש בהחלט דיבור כזה עם שפים אחרים".

פרנקל מדגיש כי לא מדובר רק אירוע בשביל המגניבות או יצירת הייפ אלא רצון אמיתי לייצר מקום שיהי בגדר תמורה לכסף. תפריט הארוחה יקבע מראש, והמנות יוגשו במהלך הערב למרכז השולחן או כמנות אישיות. את המשקאות יוכלו הסועדים לבחור ולשלם עבורם בנפרד. המחיר בעבור ארוחה כזו יגיע לכ-300 שקלים לאדם לערך.

במהלך השבוע הבא צפויה החבורה לשחרר פרטים נוספים, המסעדה תתחיל ככל הנראה לפעול בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully