וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפית איה אימטני הלכה לעולמה

שרית סרדס-טרוטינו

22.5.2013 / 12:16

אימטני, מהשגרירות הבולטות של האוכל היפני בישראל, ובעליה של מסעדת יאמאטויה בהוד השרון, לקתה בשישי האחרון בשבץ מוחי, שממנו לא התאוששה

איה אימטני, השפית והבעלים של מסעדת יאמטויה, הלכה היום לעולמה בגיל 46. ביום שישי לקתה אימטני באירוע מוחי, ואושפזה כשהיא מחוסרת הכרה בבית החולים מאיר בכפר סבא.

איה אימטני. שרונה גיא, ספק 500
איה אימטני/ספק 500, שרונה גיא

במשך עשרות שנים ניהלה משפחת אימטני סושי-בר בעיר קובה שביפן, וכבר בגיל 5 למדה איה את סודות הכנת הסושי. לאחר סיבוב ארוך בארה"ב ובאירופה, שם הדריכה והעניקה ייעוץ בהקמת מסעדות יפניות והפעלתן, הגיעה איה לישראל, לפני 17 שנה. היא נשלחה לכאן בידי קונצרן יפני, שהקים את מסעדת נאנבאנטה בהרצליה. בעת עבודתה כשפית במסעדה, הכירה את בן זוגה, ישראל אבירם, אשר שימש כסומליה. התנאי שלה להמשך הקשר ביניהם הותאם לקודים היפניים שאותם הכירה, ולפיו אסור שיעבדו יחד. עקב כך – נאלצה לפטרו. השניים אכן מימשו את הקשר ביניהם, נישאו והביאו בת לעולם, שכיום בת 12.

איה אימטני עמדה מאחורי הקמת מטבחיהן של מסעדות יפניות ידועות בארץ, כמו טאקאמרו, אונאמי ועוד. היא גם הוציאה לאור את הספר "סושי – כל אחד יכול". ברבות השנים הפכה להיות שגרירה בולטת של האוכל היפני בארץ, העניקה ייעוץ למסעדות יפניות, ולא מכבר אף עמדה מאחורי הקמת מסעדה יפנית חדשה ברמאללה. במהלך השנים הפעילה אימטני קייטרינג, שהפך להיות קייטרינג הבית של שגרירות יפן ושל אנשי עסקים יפניים השוהים בישראל.

יחד עם בן זוגה הפעילה אימטני בשנים האחרונות את מסעדת יאמאטויה בהוד השרון, ששמה לה למטרה, להציג לסועד הישראלי צדדים פחות מוכרים של המטבח היפני. ביום ראשון תיערך פרידה ממנה במסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully