וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון תיפתח המסעדה: מקומות חדשים

גזרת הקולינריה הצפונית מתחממת לקראת הקיץ, עם מספר מסעדות חדשות: סניף של אל באבור בעכו, שלוחה של בשרל'ה בחוצות כרמיאל, ובר-מסעדה לקבוצת סינטה בר בחיפה

קבב אל באבור. נמרוד סונדרס
קלאסיקו לצד מנות ים חדשות. מסעדת אלאבור/נמרוד סונדרס

אלבאבור והים

האחים חוסאם ונשאת עבאס, ממסעדת אלבאבור, פתחו את הסניף החדש והשלישי של המסעדה, בטיילת עכו. למסעדה החדשה קוראים "אלבאבור והים". מבחינתו של השף חוסאם עבאס, מדובר בסגירת מעגל, "הגלגול הראשון שלנו כמסעדה היה ביפו, ליד הים", הוא מספר, "שם התחלנו, ולאחר מכן עברנו לצפון, לקרבת הבית שלנו. מאז, החלום שלנו היה לחזור ולפתוח שוב מסעדה ליד הים. עכשיו החלום מתגשם, כשפתחנו מסעדה ממש על קו המים בעכו".

האחים חוסאם ונשאת יחלקו את זמנם בין המסעדות הנוספות של אלבאבור, ביקנעם ובוואדי ערה. במסעדה החדשה בעכו פיתח חוסאם תפריט חדש, המציב בקדמת הבמה דגים ופירות ים. "אין הרבה דגים או פירות ים במטבח הערבי", אומר עבאס, "אנשים מכירים אצלנו בעיקר את מנות הבשר, אבל כשמסעדה ממוקמת ליד הים, התפריט שלה חייב להתמקד בדגים ובפירות ים. פיתחתי תפריט המשלב אותם עם חומרי גלם בלאדי, שאיתם אני עובד כבר יותר מ-30 שנה. בינתיים יצרנו 4-6 מנות כאלה, ואני חושב שהן יהיו הלהיט של הקיץ".

בתפריט של אלבאבור אפשר למצוא משוושה קלמרי ושרימפס (45 שקלים), גלאייה פירות ים עם ירקות (45 שקלים), סינייה של פילה דג עם טחינה וצנוברים (90 שקלים), סיאדייה - תבשיל מעורב של פילה דג עם אורז וירקות (95 שקלים), מוחארה - מיקס פירות ים ופילה דג בטאבון (לברק או דניס), בציר דגים (90 שקלים), ועוד. לצד מנות הדגים, העורכות לסועד היכרות עם פן חדש במטבח הערבי, יגישו באלבאבור והים גם קלאסיקות מוכרות של המסעדה, כמו צוואר כבש ממולא, כנאפה, ועוד. כמו כן יציעו שם ארוחה מיוחדת, שנקראת שולחן הסולטן, ובה סלטים ופתיחים, מנות דגים או פירות ים, בשר וקינוח – הכל ב-150 שקלים לאדם.

אלבאבור והים. ההגנה 16, טיילת עכו. 04-6289115. שעות פתיחה: ראשון- שבת 11:00-23:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניף רביעי למסעדת בשרל'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשרל'ה

אחרי 3 סניפים לרשת הקצביות ומסעדות הבשר הצפונית בשרל'ה, פותח המסעדן שי אראל, הזכור גם מהתוכנית הישרדות בפיליפינים, את הסניף הרביעי. בשרל'ה (basarela ) החדשה שוכנת במתחם חוצות כרמיאל שבגליל, ויש בה 90 מקומות ישיבה. במסעדה הושקעו כשני מיליון שקלים, והיא נועדה לחסוך את הנסיעה לסניפי הרשת בחיפה, בקריית חיים וברמת ישי.

נתחי הבשר שבהם משתמשים במקום מגיעים מהעדר הפרטי של הקצב אכרם דבאח מהגליל, תוצאה של שיתוף פעולה בין בעלי רשת המסעדות למשפחת הקצבים. לכן מוגשים במסעדה נתחים לא שגרתיים, נוסף לנתחים הסטנדרטיים. בין המנות בתפריט של בשרל'ה: קבבוני טלה עם טחינת "אל ארז" (65 שקלים), סטייק אנטרקוט רמת הגולן (99 שקלים ל-300 גרם), סטייק טלה בלאדי (99 שקלים ל-300 גרם), שקדי טלה בגריל (65 שקלים ל-220 גרם), סטייק סינטה עגל חלב בשכבת שומן דקה (95 שקלים ל-300 גרם), טי-בון טלה (115 שקלים), כתר טלה בתנור (110 שקלים) ועוד.

בשרל'ה. מתחם חוצות כרמיאל. 04-6656669. שעות פתיחה: ראשון- שבת 12:00 עד הלקוח האחרון. לא כשר

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחת אפריטיף במסעדת ששון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ששון

לא מכבר נפתח בחיפה ששון, בר-מסעדה חדש של קבוצת סינטה בר (המחזיקה בביסטרו סינטה בר ובדיינר סינטה בר אקספרס). המקום מציע מגוון מנות חלוקה, תוך דגש על הפן האלכוהולי, עם קוקטיילים ותפריט יין, ובו מקום של כבוד ליקבי בוטיק מקומיים. מאחורי ששון עומדים אלי שחרית, מנכ"ל הקבוצה, טלי שחרית, האחראית על העיצוב והסטיילינג של המסעדות, והשף הראשי של הקבוצה, רם לסרי, שבנה את התפריט.

בהתאם לקו מנות החלוקה במקום, מנת הדגל במסעדה היא אפריטיף של 10 צלוחיות פתיחה, כמו ברבוניות בקמח תירס, טרטר בקר ים תיכוני, סלט אייסברג, סיגרים מרוקאים בעבודת יד, ועוד, עם לחם ומטבלים (128 שקלים). בתפריט יש גם מנות כמו קערת מולים וחזה אווז מעושן בפרנו, חמאה, סלרי ואפונת גינה (52 שקלים), כנאפה מוצרלה וחזה אווז על קרם חציל שחור וסלט ירקות שרופים (58 שקלים), כריך זנב שור, איולי תפוחי אדמה ורוקט (54 שקלים), ספייריבס טלה במעשנת עם ירקות שורש צלויים (98 שקלים), נתח קצבים על גריל פחמים בתערובת תבלינים ומח עצם (98 שקלים), ועוד.

"הקבוצה שלנו רוצה להתפתח באזור חיפה והצפון, ולעשות את זה באופן המוקפד ביותר", אומר שחרית, "אם זה בביסטרו סינטה בר, מקום הדגל שלנו, וגם בסינטה בר אקספרס, ועכשיו בששון החדשה. חשוב לנו להדגיש שלא מדובר כאן בסניף של המסעדות האחרות. פתחנו את המקום כדי לתת במה מכובדת לנושא האלכוהול, ומבחינתנו - מדובר בבר עם אוכל מאוד איכותי. עד היום, בחיפה אפשר מקסימום למצוא ברים עם אוכל ממוצע. אצלנו האוכל הוא במרכז העניינים, והשקענו בו ובמקום המון. יש פה ציוד מטבח כמו מעשנת וגריל פחמים, בר משובח ומערכת סאונד באיכות מעולה, לטובת האווירה".

בימות השבוע יפעל ששון החל מהשעה 18:00. בסופי שבוע ייפתח המקום במתכונת צהריים באווירת טברנה לא מחייבת, עם מוזיקה ים תיכונית ומנות בהתאם. ששון התמקמה על חורבות בית היסטורי בחיפה (המבנה קיים מתחילת שנות ה-20 בעיר). המקום שופץ, אך חזיתו המקורית של המבנה שומרה. בחלל הפנימי יש 70 מקומות ישיבה, ועוד 30 מקומות בחצר. יש במקום גם מרפסת עישון עם בר חיצוני, שממנה ניתן להשקיף על הכרמל.

בקרוב מתכננת הקבוצה לפתוח מסעדה נוספת, במפרץ חיפה. הפעם מדובר בביסטרו איטלקי, שיענה על הצורך של האוכלוסייה החיפאית לאוכל איטלקי טוב. "הביסטרו ייפתח במתחם המתפתח של אזור התעשייה במפרץ חיפה", אומר שחרית, "כמו עם ששון, גם האיטלקית המתוכננת היא תוצאה של התאמה שלנו לצרכים של תושבי האזור, הן מבחינת הקונספט הקולינרי ומבחינת מחירים הולמים".

ששון - מטבח אפריטיף. חורב 10, חיפה. 04-6306234. שעות פתיחה: ראשון-חמישי 18:00-03:00, שישי- שבת 13:00- 03:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully