וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה חדשה בירושלים לשף הוותיק פיני לוי

לפני מספר שבועות חזר השף פיני לוי לירושלים עם מסעדה חדשה "המטבח של פיני", בה הוא מבשל עם בנו איציק. בתפריט: חלקי פנים ותבשילים ארוכים כמיטב המסורת

המטבח של פיני, מסעדה חדשה של אוכל ביתי ים תיכוני, נפתחה לפני מספר שבועות על במושבה הגרמנית שבירושלים. בעליה הוא השף פיני לוי, שף ירושלמי מוכר ובן למשפחת קצבים, ומי ששימש בעברו כבעליה של מסעדת פיני בחצר המיתולוגית שפעלה בחצר פיינגולד בירושלים. כמו כן לקח לוי חלק במסעדות נוספות כמו מסעדת הקבבים פיניונס שבעיר, מסעדת החצר שפעלה במתחם הרכבת בבירה ועוד.

"את המטבח של פיני פתחתי בשיתוף פעולה עם הבן שלי, איציק, שהיה בשלוש השנים האחרונות טבח וסו שף במסעדת רפאל בתל אביב", מספר לוי, "החלטתי להעביר לו את הסיפור שנקרא פיני בחצר, רק שהפעם אנחנו קוראים למסעדה המטבח של פיני וכאן אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ואני נהנה מכך מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיני לוי עם בנו איציק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתפריט המסעדה ממשיך השף באותו קו שאפיין אותו לאורך השנים - מיקוד במטבח הירושלמי המסורתי, בדגש על בישול ארוך ומנות המשלבות חלקי פנים. כך ניתן למצוא בתפריט המסעדה מאכלים כמו חריימה דג חריף, סופריטו טלה עם תפוחי אדמה, סיגרים במילוי כבד עגל, סלטים תוצרת בית, סרדינים ממולאים, טחול ממולא, עוגת סולת, גלידת וניל עם טחינה גולמית וסיבי חלווה, ועוד (טווח מחירי המנות נע בין 70-120 שקלים למנה עיקרית ו-35 שקלים לקינוח).

בימי שישי עורכים במסעדה קבלות שבת, אז מוגש תפריט שונה מימי החול ומתאים ליום החופשי. בין המנות המוגשות במסגרת התפריט המיוחד: מפרום, דג מרוקאי, ממולאים, סלטים, בשר ראש עם זיתים, סופריטו טלה עם קובה חלבי ועוד שלל "פינוקים של יום שישי", כפי שמגדיר אותם לוי. קבלות השבת מתרחשות בין השעות 13:00-16:30 תחת ובין היתר מארח בהן לוי גם להקה יוונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מאוד מתרגש שאני שוב במטבח", אומר לוי, "בשנים האחרונות התרכזתי יותר במדור האוכל שאני כותב בעיתון וגם במסעדת פניונס שם אני עדיין מכין את השווארמה התורכית והקבבים ועכשיו, חזרתי שוב למרכז העניינים במטבח וזה הכיף הכי גדול והאהבה האמיתית שלי", מעיד לוי ומסכם כי "במטבח של פיני יצירתי מנות מיוחדות סביב אוכל ים תיכוני מכל העדות, אוכל פרסי מרוקאי, טוניסאי ועוד".

המטבח של פיני. עמק רפאים 24, המושבה הגרמנית, ירושלים. 02-625-5506. ראשון- חמישי 11:00-24:00, שישי 10:00- 16:30. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully