וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטל איטלי: פיקניק איטלקי במרכז ת"א

לא פחות מחמישה עסקים שונים נמצאים בשני מבנים במתחם שרונה בת"א, המכונים ליטל איטלי. השף יוגב ירוס שמנצח על הפרויקט המורכב מסביר איך עושים את זה

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

מי ששומע את השם יוגב ירוס מקשר את השף כמעט אוטומטית למסעדת מל ומישל האיטלקית הקטנה והרומנטית, שבה היה שותף, יחד עם ניר ויימן במשך קרוב לשבע שנים. אך לפני כשנה וחצי החליט ירוס לפרק את השותפות ולפנות לדרך חדשה. כעת, הוא עומד בחזיתו של אחד הפרויקטים הקולינריים הגדולים והמורכבים ביותר במתחם שרונה החדש בתל אביב- ליטל איטלי.

"מה שהוביל לכך שעזבתי את מל ומישל היה שהגעתי למקום קצת אחר בחיים שלי ורציתי להתקדם ולהתפתח", מספר ירוס, "מל ומישל זאת מסעדה מאוד קטנה. הייתי מגיע לשם כל יום, עומד ומבשל ולא היה שם מקום ליותר מדי. רציתי נורא לפתוח מקום חדש וזה התחיל להציק לי, אז הבנתי שמקומי לא שם וניר ואני נפרדנו כידידים. פירקנו את השותפות ונשארנו חברים הכי טובים. אני אוכל שם המון".

כשבוע לפני שעזב את מל ומישל קיבל ירוס טלפון מקבוצת 141 (הבעלים של ליטל איטלי שלוקחים חלק גם במסעדת ויקי כריסטינה במתחם התחנה בתל אביב). "הגעתי לכאן לפגישה, הראו לי את הפרויקט ונשמטה לי הלסת", צוחק ירוס, "נדלקתי לגמרי על הקונספט ועל המיקום ואמרתי להם שזה מדהים. מעולם לא עשיתי דבר בסדר גודל כזה ומעטים השפים בארץ שכן עשו. נתנו לי כאן מגרש משחקים מדהים ליצירה קולינרית".

ליטל איטלי. אפיק גבאי
פורקטה בליטל איטלי/אפיק גבאי

מגרש המשחקים הזה כולל זוג מבנים טמפלריים שמכילים לא פחות מ-5 עסקים שונים. מתחם פיקניק שכולל דוכני מזון מהיר כמו פיצה ופסטות בייצור עצמי, כריכים וגלידות מעגלה מיוחדת, לצד סלי פיקניק לישיבה בדשא הסמוך או על שולחן פיקניק; טרטוריה- מסעדה איטלקית בדגש על פסטות, דגים ופירות ים; וינריה- בר יין עם גבינות מיובאות מיוחדות ונקניקים בייצור עצמי; חנות יין לרכישה הביתה או לשתייה במקום; וקרנבירה- מסעדת בשר איטלקית מיוחדת.

"אני עובד על התפריטים של כל המקומות בליטל איטלי כמעט שנה וחצי", מסביר ירוס, "יצרתי לכל מקום תפריט קטן ומהודק וצמצמתי את המבחר בכוונה. כדי שלא יהיו תפריטי ענק אלא דברים שבאמת חשבו עליהם עד הסוף. בקרנבירה למשל יש כ-12 מנות ויש אופציות של ארוחות מובנות. הפיקניק, מחולק ל-4עמדות ובכל עמדה יש 2-3 מנות, כמו 2 סוגי כריכים, 3 סלטים, פיצה אחת בלבד עם 4 תוספות ו-6 טעמי גלידה כמו וניל שוקולד, קרמל מלוח ועוד. כלקוח, אני חושב שזה כיף לראות שמישהו חשב על תפריט מהודק והשקיע".

במהלך אותה שנה וחצי של תכנונים, עבד ירוס גם על פרויקט נוסף של קבוצת 141- הברד סטורי, שהכין אותו היטב לעולם האוכל המהיר, שעד כה לא התנסה בו. "הביאו אותי לברד סטורי כדי לעשות תפריט ויצא שלקחתי על עצמי קצת יותר מזה", מספר ירוס, "פיתחנו שם קונספט מעניין שהוא היתוך בין מטבח למאפייה. ירון שנלר, האופה של הקבוצה ואני נפגשנו ופיתחנו יחד את המיזוג בין הלחמים שלו למטבח שלי. דווקא העבודה בברד סטורי הכניסה אותי לעניינים בכל מה שנוגע לאוכל מהיר וניערה אותי מהמפות הלבנות של מל ומישל. מאוד אהבתי את זה. עמדתי שם בהתחלה בסרביס והפכתי המבורגרים לחבר'ה צעירים. והדבר הכי כיפי פה בליטל איטלי זה שיש כאן שילוב גם של הנישה שלי לאוכל גבוה וגם פאסט פוד".

ניסית להתאים את התפריטים שלך כאן לקהל כמה שיותר גדול של אנשים?
"המקום מתאים לקהל רחב של אנשים אבל לא ניסיתי לדבר פה במיוחד לישראלים. עידנתי את עצמי קצת בחלק מהמנות אבל גם עשיתי פה את הפרושוטו חזיר המעושן שלי ואת האניולוטי שאנחנו סוגרים אחד אחד עם קרם תירס ומעליו בוטרגו. אני נותן לקהל הישראלי את הקרדיט המלא ואני חושב שהיום הם כבר יודעים מה זה ספגטי בולונז, אז הם מחפשים גם לראות עוד דברים. היינו כבר בעולם הזה של אוכל מאיטליה הקלאסית ועכשיו אפשר לקחת את זה צעד קדימה ולהכניס עוד יצירתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully