וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי כהן מתנער מההאשמות: "רשת של רמאים הקיפה אותי"

25.4.2014 / 13:54

לאחר חרושת השמועות והרמת הגבות, רפי כהן יוצא להגן על שמו הטוב, מבטל את הטענות לגבי פיטורי הצוות ונערך לפתוח את רפאל ב-1 במאי. העובדים מצדם מתארגנים לתביעה

במטבח של מסעדת רפאל. דייב שחר
רפי כהן/דייב שחר

ימים לא קלים עוברים על השף רפי כהן ממסעדת רפאל בתל אביב. אבל למרות סערת הרוחות התקשורתית המתמשכת וסימני השאלה שהועלו בימים האחרונים, הוא בשלו. שלשום, הגיש כהן תלונה במשטרה בגין הונאה וגניבה וכעת מבלי לחשוף פרטים שנמצאים עדיין בחקירה, יוצא להגן על שמו הטוב. "עברתי בחודשים האחרונים ממש אונס", אומר כהן. חוסר התאמה לכאורה בין דוחות כספיים הביא אותו לחשוף פרשייה סבוכה למדי, של פערים עצומים בין דוחות כספיים שונים שהצליב, של כסף שנגנב באמצעות מערכות המיחשוב במסעדה וכרטיסי מתנה. כהן אומר כי "הדבר דומה לכך שיש לך כרטיס אשראי, אתה לא רואה שמשהו ירד לך מהכרטיס בדוח החודשי, אבל בבנק רואים שירד סכום גדול". חקירת הפרשייה הובילה בסופו של דבר גם לכמה עובדים מהמסעדה. לדברי כהן נכון לעכשיו, 12 איש מעורבים בסיפור, מתוכם כארבעה אנשי צוות שנשלחו הביתה בגל האחרון, בהם גם איש כספים ומנהל משמרת.

כהן מספר כי לאחר שחסם את האופציה לשימוש בכרטיסי מתנה התרבו תופעות מוזרות, שהגדילו אצלו את החשד לגבי מעורבות גורמים עבריניים בפרשה. את התופעות הוא בחר לחשוף במשורה, לפי מה שמתאפשר בשל קיום החקירה. כך לדוגמה נעלמו 100,000 שקלים מההפקדות במסעדה, ובמקרה אחר לקוחות מ-5 שולחנות לקוחות ברחו בלי לשלם בשבוע פעילות אחד בלבד. נדבך נוסף הוא באספקט התלונות. המסעדה מפצה כל לקוח שמתלונן (בין 500-1500 שקלים) ולדברי כהן, בחודש אחד הצטברו לפתע 47 תלונות, כמות גדולה למדי. כשעבר על רשימת השמות מצא כי רובם ככולם פיקטיביים. "חודש וחצי הייתי במשרד ולא הגעתי למסעדה כי לא רציתי לרדת לשטח והתביישתי בזה. רציתי לברר לאן נפלתי".

איך זה קורה במקום כל כך מאורגן? אתה ידוע כבן אדם מסודר
הסבירו לי שדווקא במקומות כאלה, עם נהלים מוגדרים, דווקא שם אפשר להיכנס ולנצל פירצות. כמו למשל במנגנון פיצוי הלקוחות המתלוננים.

לא מעט שמועות רצות עלייך
האנשים האלה מכפישים. הם התחילו במסע תעמולה נגדי, שכלל גם מכתבים אנונימיים לבעלי מסעדות. הם דיברו עליי עם בעלי מסעדות אחרים, נשמעו מודאגים ואמרו עלי שאיבדתי עשתונות.

יש סיכוי שלא תחזרו ב-1 במאי?
ברפאל הבנתי שעם הקבוצה הנוכחית אני לא יכול להיות ערב לשירות ואווירה כמו שאני רגיל ועצרתי את האונייה. כבר חודשיים שלא בישלתי וזאת השנה הראשונה בה לא החלפתי תפריט בחורף. רשת של רמאים הקיפה אותי. שפים אחרים לא היו לוקחים את הסיכון הזה אבל אני קיבלתי החלטה אמיצה לסגור את המסעדה. אבל כבר היום כל המטבח עבד, המערכות עובדות. אנשים מתקשרים לעשות הזמנות, אנחנו לוקחים הזמנות ומתנצלים על כך שיש פריצה במערכת המחשבים ומודיעים שחוזרים לעבוד ב-1 במאי .

מה לגבי טענות העובדים לגבי הלנת שכר?
ראיתי שמנסים ליצור משבר. יש הודעות שאני מקבל שמנסות למשוך אותי בלשוני. יש פה נהלים. את יודעת איזה כסף מקבלים אצלי? המלצר הכי צעיר מקבל 10,000 שקלים לפחות, אני היחידי שיש אצלו במסעדה 14 ימי חופשה, פנסיה, דמי הבראה, והעובדים אוכלים פה 4 פעמים ביום מחומרי הגלם של המסעדה.

אמרתי לכל העיתונאים- שיביאו לי עובד אחד שלא שולמה לו משכורת. אחד. אני חותם על כל ההפקדות. אנחנו בהחלפה של שיטת העברת חשבונות, כל מי שתהיה לו טעות מוזמן לשלוח אליי ועל המקום וזה יטופל. אני חשוף ונושא באחריות לטוב ולרע. אני אשם בכל מה שקרה, זה נכון. אבל אתבע כל עובד שאמר דברים שקריים.

מה לגבי ההתנהגות שלך כלפי העובדים?
14 שנים לא הייתה לי ולו תביעה אחת. אז איך זה יכול להיות? לא שברתי צלחות בחיים שלי ולא ניבלתי את הפה.

זאת גם הסיבה שפתיחת מסעדת חמש החדשה במלון מנדלי מו"ס גם לצהריים התעכבה?
זאת הייתה הסיבה שלא פתחתי שם צהריים. לפתוח את ארוחת בוקר פשוט לא הייתה לי בררה, לחצו עליי ועשיתי את זה בחצי הילוך. אבל עכשיו, אחרי הסיפור הזה, אני אוכל. יהיה לי קשה, אבל אני אנצח בעמידה כי האמת והצדק אצלי ביד.

בימים האחרונים מציפים שפים ומסעדנים רבים את הרשתות החברתיות ומביעים תמיכה בכהן כמו גם בפתיחתה המחודשת של רפאל במהרה. כך למשל השפים עומר מילר ונועם דקרס כתבו כי מדובר בשמחה לאיד וריקוד על גופתו של כהן לאור שמועות לא מבוססות בלבד.

מאידך, מקורבים לצוות המסעדה מספרים כי נכון לרגעים אלה מתארגנת בידי צוות העובדים המפוטרים תביעה כנגד כהן אודות הלנת שכר ויחס בלתי הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully