וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת לוואלה!, יום לפני מותה: "נחכה שיקרה משהו טוב"

15.8.2014 / 11:49

הותרה לפרסום זהות הנרצחת בתל אביב - דפנה בר ציון, מבעלי מסעדת אבטליון ביפו ומבעלי מסעדת סוזנה בנווה צדק בת"א. האזינו להקלטה מהריאיון האחרון שנתנה השבוע לצוות וואלה! אוכל, יום לפני מותה בטרם עת

צילום סטילס: נמרוד סונדרס, עריכת וידאו: מתן חדד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דפנה בר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

דפנה בר ציון (49), האמנית שנרצחה אתמול בתל אביב על ידי בן זוגה לשעבר, הייתה גם אישיות מוכרת בחיי הלילה והמסעדנות של תל אביב. במקביל לפעילותה בתחום האוכל, הייתה בר ציון מוזיקאית וזמרת, שהוציאה לאורך השנים מספר אלבומים.

בר ציון הקימה בשנת 1994 את מסעדת "סוזאנה" המצליחה בנווה צדק. בשנת 2010 יחד עם שותפה, ניר שפריר פתחה דפנה את מסעדת "רג'ינה" הכשרה במתחם התחנה בתל אביב. ביוני האחרון היא הקימה את מה שהפך להיות הפרויקט האחרון שלה – "אבטליון" בשוק היווני של יפו (המתחם שנמצא צפונית לשוק הפשפשים, י.ל).

אבטליון הוגדר על-ידי דפנה כבית מלאכה לאוכל ומוזיקה, שילוב של שתי התשוקות הכי גדולות שלה. לצד התפריט שבנתה שם, אותו הגדירה "סגנון היפ ים תיכוני צעיר וקליל", העסיקה עובדים שהם אמנים מתחומים שונים ומדי ערב התארחו בו הופעות חיות.

ביום רביעי האחרון פגשנו את דפנה לראיון על המקום החדש שלה. היא סיפרה שלצערה הם עוד לא עשו יחסי ציבור למסעדה החדשה, ושעוד לא הספיקו לחגוג את פתיחתה. "פתחנו את המקום ביוני, ואז אמרנו 'נעשה מסיבת פתיחה' ונהיה מונדיאל, אמרנו, 'טוב, נעשה ביולי' ואז נהייתה מלחמה', ואז אמרנו 'נעשה בספטמבר, נחכה שיקרה משהו טוב'".

כשדיברה על המקום סיפרה בהתרגשות על החזון להקים בית לאוכל ומוזיקה במתחם השוק היווני בשוק הפשפשים ש"בינתיים הוא מתפקד כמקום שכונתי קסום. המקום הזה מורכב מאמנים. אני זמרת, איתמר מלול המנהל שלי הוא קומיקאי, יש לנו פה בוגר בצלאל ועוד רבים ומוכשרים". לדבריה, הסיפור הגדול של המקום היה "לגלות את מתחם השוק היווני ביפו, מקום שהוא די עלום, ובעצם סימנו פה דגל, אמרנו שיש פה משהו חדש ומדליק לספר".

יום לאחר מכן, על פי החשד, היא נרצחה על ידי בעלה בנפרד, אילן בן עמי.

בעמוד הפייסבוק של אבטליון כתבה בר ציון על המקום לפני פתיחתו המתוכננת בסוף מאי, טקסט אופטימי שבדיעבד הופך לעצוב מאד:
"את המקום הזה פגשתי לפני שנה.
סביב היו שלוליות, בוץ, בורות וחפירות,
אפשר היה לעבור מצד אחד לשני של הרחוב רק אם במזל הייתה חתיכת קרש או אבן בולטת.
בתוך זה ראיתי את הפינה השקטה והעוצמתית הזו, כותלי אבן של מאות שנים, חלונות ברזל ביזנטים ושכנים, בעלי מלאכה שמספרים- כאן זה השוק היווני של יפו.
כמהופנטת צעדתי בין הסימטאות ולבי נמשך ונמשך.
מגלה אדמה חדשה.
ואתם יודעים, אני אוהבת להביא אתכם למקומות ולעולמות חדשים, לספר לכם סיפור חדש. חיכיתי בסבלנות שייגמרו השיפוצים בשכונה, משה בעל הבית הסכים והתחלתי להקים, לבנות, לעצב ולהפוך את חנות הנעליים שנעזבה לפני שנים רבות לבית.
יש לנו בית חדש.
בית לשמחה וכאב, ליופי והדר, לאוכל בריא וטעים, לקפה ואלכוהול, לסיפורים, לאהבות, לשירה ולריקוד, לעצה טובה, לעזרה ולחברות. זהו בית לחלומות.
בית שנולד מאהבה מאוד גדולה.
וגם זה סיפור אבל הוא יסופר אישי מלב אל לב כשנרים כוסית בערב, כשנצחק ונבכה ונגיד:
איזה יפים החיים ואיך שהכל קורה!"

הלוויתה של דפנה תערך היום בשעה 14.00, בבית העלמין ירקונים, שער גאולה.

אבטליון. נמרוד סונדרס
מסעדת אבטליון, השבוע/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • אבטליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully