וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייק בייקרי: לא עוד טבעונית יבשושית

20.1.2015 / 15:34

אוכל טבעוני כבר נכנס למיינסטרים אבל קינוחים בלי חלב וביצים עדיין מייצרים אנטגוניזם. לא עוד - תכירו את בייק בייקרי, קונדיטוריה טבעונית חדשה שתשנה את כל מה שחשבתם על עוגות טבעוניות

בייק בייקרי. צילום: שי דשבסקי,
תשכחו ממה שחשבתם על עוגות טבעוניות/צילום: שי דשבסקי

תשכחו מדעות קדומות על עוגות טבעוניות יבשושיות. אם פעם נהוג היה לחשוב שעוגה שווה צריכה בהכרח להכיל חלב וביצים, העוגות המטריפות של הבייק בייקרי, שלא נופלות מאף קונדיטוריית בוטיק, מוכיחות אחרת. לאחר שנים של עבודה מהבית בהזמנות מראש בלבד - יש לבייק בייקרי מקום חדש בשוק לוינסקי, קונדיטוריה כמו באגדות, רק טבעונית.

מאחורי בית המאפה הטבעוני, עומדת הדס רפאלי, בת 31. רפאלי אופה כבר מגיל 14, טבעונית כבר 12 שנה ומעולם לא למדה בישול או קונדיטוריה. היא אוטודידקטית שצברה את הידע שלה מאינספור נסיונות במטבח. את תחילת דרכה עשתה בדוכן נייד ברוטשילד, שם מכרה בעיקר עוגות בחושות טבעוניות, בשישי-שבת. הדוכן נפתח מהחלק האחורי של האופניים שלה, כך נולד השם שנשאר איתה עד היום, אפילו שהאופניים הם כבר היסטוריה רחוקה.

בהמשך עברה לבת ים, ועסקה בעיקר בעוגות יום הולדת טבעוניות שאנשים הזמינו מראש. לאט לאט העסק צבר תאוצה, את העבודות שבהן עבדה במקביל נאלצה הדס לעזוב, שכן היא עשתה הכל בעצמה - אפתה, צילמה, פירסמה בפייסבוק וענתה לטלפונים.

בייק בייקרי. צילום: שי דשבסקי,
התחילה בדוכן קטן ברוטשילד/צילום: שי דשבסקי
מה שמצחיק זה שאמנם מי שקונה את העוגות הם טבעונים, אבל רוב מי שאוכל את העוגות הם לא טבעונים,

"עכשיו כשיש לי מקום משלי, התפריט יותר רחב ומגוון, אני יכולה יותר להשתולל עם הקאפקייס, כי סוף סוף יש לי ויטרינה שבה הם יוצגו לראווה, ואנשים פשוט יוכלו לעבור ולקנות. כשאת עובדת מהבית עם הזמנות זה יותר קשה לעשות סתם ככה דברים. עכשיו נגיד הכנתי קאפקייס פטריות אחרי הגשם, הכנסתי לתפריט ביסקוטי שוקולד, בקרוב יהיו גם קרמבואים, הרבה דברים קטנים וחמודים".

האפייה הטבעונית לא מהווה מכשול עבורך?
ממש לא, מה שמצחיק זה שאמנם מי שקונה את העוגות הם טבעונים, אבל רוב מי שאוכל את העוגות הם לא טבעונים, כי אנשים מביאים אותן למשפחה, ליום הולדת, למקום העבודה, ודווקא התגובות של הלא-טבעונים מדהימות מאז ומתמיד, מה שמוכיח שזה אפשרי. זאת אמנם קונדיטוריה טבעונית, אבל זאת קודם כל קונדיטוריה לעוגות טעימות, עם טעמים מטורפים, שילובים מעניינים לצד עוגות קלאסיות, עם חומרי גלם משובחים, זה שהעוגות טבעוניות זה רק הבונוס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בייק בייקרי. צילום: שי דשבסקי,
עוגת תפוזים ופרג/צילום: שי דשבסקי

עוד תמצאו בקולקציה של הבייק בייקרי פאים למיניהם כמו פאי שוקולד וערמונים, עוגת שוקולד-אוכמניות-קרם חלבה - מעין טוויסט קליל יותר לעוגת היער השחור, ועוד ליין חדש של עוגות גבוהות ובומבסטיות, כל זה לצד מבחר מסחרר של עוגות בחושות עוגיות, ביסקוטים, קאפקייס ועוד.

"חשוב לי לשמור על מחירים שפויים ונגישים, אני יודעת שמדובר במצרך נדיר. קונדיטוריה שמכינה מבחר בלתי מתפשר של עוגות טבעונית, זה מענה שכמעט לא קיים, ולכן חשוב לי להישאר נגישה". מחירי עוגות הקונדיטוריה נע בין 110-130 שקלים, העוגות הבחושות 30-40 שקלים, עוגיות וביסקוטים 25 שקלים, הליין החדש של העוגות הגבוהות יעמוד על 160-200 שקלים, ושישיות קאפקייס החל מ-30 שקלים.

בייק בייקרי. צילום: שי דשבסקי,
שוקולד אוכמניות וחלבה - טוויסט ליער השחור/צילום: שי דשבסקי

כרגע המקום החדש פתוח רק בימי שישי, כאשר בשאר ימות השבוע ניתן לעשות הזמנות טלפוניות. בימי שישי מתקיים במקום פסטיבל קטן, עם להקה, ומעצבת מתארחת מתחלפת, בין השעות 11:00-15:00. בתחילת פברואר אמורה הדס לפתוח את דלתות הקונדיטוריה בכל ימות השבוע. בנוסף, החל מתחילת פברואר היא תעביר במקום סדנאות אפייה, שמלמדות את הבסיס של אפייה ושל אפייה טבעונית. "היתרון של הגעה לסדנה, מאשר סתם להכין מתכון שאני מפרסמת, הוא שאתה יוצא מהסדנה עם כמה מתכונים בסיסיים וגמישים, שאפשר לחזור הביתה ולשחק איתם כמה שרוצים, יוצאים עם 5 מתכונים, שאפשר ליצור מהם 50 עוגות שונות".

לקונדיטוריה קיים שירות משלוחים רחב הכולל את איזור השרון, תל אביב והסביבה, פ"ת, ועד ראשל"צ ורחובות בדרום, במחירי שליחויות של זולים במיוחד.

Bike Bakery, זבולון 17 שוק לוינסקי, תל אביב, 050-7739771. כשר

לעמוד הפייסבוק של Bike Bakery

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully