וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה קורה לגבינה מעובדת על האש

25.1.2015 / 12:14

בסרטון שהפך לויראלי בדק שף ממקסיקו מה יקרה לגבינה מעובדת כששמים אותה על האש. התוצאה תזעזע גם אתכם

José Raúl Reyes Santiago

סרטון חדש מציג את התגובה של גבינה מעובדת כשמנסים להמיסה באש - והתוצאות מפתיעות ומזעזעות כאחד. חוסה ראול רייס, שף בן 24 ממקסיקו, תיעד ניסוי שערך לגבינה מעובדת כ- הוא החליט לבדוק מה יקרה לפרוסת גבינה כשישים אותה על האש - וזאת כדי להוכיח את עמדתו על מזון מעובד. הגבינה, להפתעת מיליוני צופים שכבר נחשפו לסרטון שלו, לא נמסה כמצופה - אלא השחירה ונשרפה - בדיוק כמו פלסטיק.

המוצר של חברת Aurrera, מדרום אמריקה, עורר תגובות זועמות ברשת. "למה משרד הבריאות לא אוסר את זה? הרי ברור שזו לא גבינה", כתב אחד המגיבים לסרטון. אחר כתב "אם מישהו תהה למה יש עלייה במספר החולים במחלת הסרטן - הנה התשובה לכך".

חוסה כתב בתגובה: "שמעתי מחבר שלי שהפרוסות האלה אינן גבינה אמיתית ולכן ניסיתי להתיך אותה בעצמי. הרגשתי מרומה, אז צילמתי את זה והעלתי ליוטיוב. הופתעתי לראות כמה תגובות פורסמו בעבקבות זה". חוסה סיפר שהגבינה נראית יותר כמו פלסטיק מאשר גבינה אמיתית, והוסיף שהוא פירסם את הקטע רק כדי לעורר מודעות.

מה קורה לגבינה מעובדת על האש?. צילום מסך
הגבינה נשרפת בניסוי שתוצאותיו מפתיעות/צילום מסך

הדיון בנושא הגבינות המעובדות התחיל כבר בשנה שעברה בארה"ב עם פרסומו של סרטון דומה לזה של חברת קראפט פרוס. הסרטון ההוא גרם לחברה לשחרר סרטון תגובה המסביר מדוע הגבינה לא מותכת בטמפרטורות גבוהות. לטענתה, הגבינה טובה למאכל ומכילה מוצרים טבעיים בלבד - וכי הסיבה לכך שהיא לא מותכת בטמפרטורות גבוהות היא בגלל השימוש בחומרים מתחלבים שמונעים התכה של הגבינה בטמפרטורות גבוהות - ומאפשרים זאת רק בטמפרטורות נמוכות.

אז טענה החברה שמדובר בחומרים שמשתמשים בהם גם לשוקולדים ולמאכלים רבים אחרים - ושלא מדובר בתוספי מזון מזיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully