וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדנות ולא אופנה: המסעדה החדשה והמדוברת של זכרון יעקב

6.6.2015 / 13:28

עם שפים מנוסים שמובילים את הספינה, וגב כלכלי חזק, מסעדת אורטוריו החדשה בזכרון יעקב מסתערת על אתגר הכשרות בלי למצמץ

צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

בימים אלו נחנך מרכז אמנות ומלון יוקרה בזיכרון יעקב, בשם אלמא, בתוך הקומפלקס האמנותי והמפואר לא קיפחו את הצד הקולינרי, עם לא פחות מ-3 מסעדות ברחבי המתחם. המבנה של אלמא הוקם בסוף שנות ה-60, נחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית וזיכה את מתכננו יעקב רכטר, בפרס ישראל לאדריכלות בשנת 1972. כבר אז הוכר המבנה כבעל חשיבות היסטורית בשל יופיו וצורתו יוצאת הדופן. אלמא הינו מפעל חייה של הגברת לילי אלשטיין, נצר לראשוני מתיישבי זיכרון יעקב, שלקחה על עצמה להפיח חיים במבנה לאחר שרכשה אותו בשנת 2006 כמבנה נטוש ומוזנח מתוך הכרה בחשיבותו.

אורטוריו. עידו שחם
מרכז אלמא/עידו שחם

"לא מסתכלים על הכשרות כמוקש"

מסעדת הדגל של המתחם, אורטוריו, פועלת כמסעדה עצמאית (ולא כמסעדת מלון) ופתוחה הן לאורחים מבחוץ והן לאורחי המלון. במסעדה 290 מקומות במגוון אפשרויות ישיבה. באורטוריו המטבח כשר ומתבסס על טעמים ים תיכוניים. לגבי הקושי ביצירת מסעדת שף עילית כשרה מספר בועז דרור, שף המתחם: "מתגברים על האתגר הזה בכך שלא מסתכלים על הכשרות כמוקש. יש פה דגה טריה נפלאה, אפשר להסתדר גם בלי פירות ים, וגם חמאה ושמנת כבר לא הכרחיות במטבח הישראלי היום".

מנות במסעדת אורטוריו. צילום: קרבט וייס,
דגה טריה/צילום: קרבט וייס

שף המסעדה הוא אוהד לוי, אשר שימש עד לאחרונה כשף הראשי של מסעדת הסושיאל קלאב וברזומה הקולינרי שלו עבודה במטבחים של מסעדות מובילות בת"א ביניהן הרברט סמואל, יבנה מונטפיורי וכתית. לגבי המעבר לאורטוריו הוא אומר: "יש לי כאן את השקט להתעסק באוכל. זה נחמד שיש מקום שנותן לך את המטבח המשוכלל ביותר ואת כל הכלים לתת ליצירה שלך לבוא לידי ביטוי". בכל האמצעים לוי מתכוון למטבח המושקע שנבנה במקום,שמאפשר למסעדה לייצר חלק ניכר ממרכיבי המנות בעצמה, החל מגיבון גבינות והכנת לחם, כלה בפסטה ונקניקיות, ועד יישון ועישון של בשר ודגים.

אורטוריו. עידו שחם
הכשרות היא לא מוקש/עידו שחם

אורטוריו שמה דגש על טעמי המטבח המקומי ועושה שימוש בחומרי גלם איזוריים כמו שמן זית, עשבי תיבול, ירקות ופירות מיוחדים ממגדלים באיזור והתפריט מבוסס על אוכל ים תיכוני טרי ורענן עם השפעות ממטבחי דרום איטליה, פרובאנס, יוון, ישראל וספרד. "מהרגע שהגעתי גיליתי את האוצרות שיש מסביב" מספר אוהד לוי, שף המסעדה.

תפריט המסעדה הוא עונתי ומתחלף מדי עונה, כרגע מוגש במקום תפריט אביב. התפריט מחולק ל-5 חלקים: מהחקלאי, מהקצביה, דגים טריי יום יום, מהמרדדת, וספיישלים של אותו שבוע. בין המנות תמצאו ארטישוק בריגול (48 שקלים), אספרגוס של יוכי (48 שקלים), קורנדביף טלה (64 שקלים), שקדי עגל מושחמים (102 שקלים), דגים נאים מהים התיכון (58 שקלים), מרק דייגים צהוב (68 שקלים), ניוקי עננים (84 שקלים) ועוד.

עוד באותו נושא

מסעדת אורטוריו: יותר מסתם פנינה

לכתבה המלאה
אורטוריו. עידו שחם
ויש עוד מסעדות ברחבי המתחם/עידו שחם

מלבד אורטוריו פועלות במקום עוד שתי מסעדות נוספות. המסעדה הממוקמת באיזור הברכה היא מסעדת גריל, המגישה מבחר של בשרים, מעושנים ועוד. מסעדת הקיוב של אולם ההופעות במקום מתמחה בסוגים שונים של סטריט פוד. גם המסעדות הללו פתוחות לקהל הרחב.

אלמא, יאיר 1, זכרון יעקב, מסעדת אורטוריו: 04-6300110. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 19:00-23:00, שישי: ארוחות בוקר מוגשות החל משעה 08:30-16:30. ארוחת ערב שישי וימישי שבת פתוחה לאורחי המלון בלבד. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully