וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בנמל ת"א: האירוע שישנה את כל מה שאתם חושבים על אוכל

20.5.2015 / 11:23

היום מתקיים בשוק הנמל הפנינג ענק למען העלאת המודעות בנושא בזבוז המזון בישראל שיגרום לכם לשנות את כל מה שאתם חושבים על אוכל

עריכה: יותם וקס

שוק הנמל בנמל תל אביב וארגון לקט ישראל, העוסק בהצלת עודפי מזון למען נזקקים, יחברו היום יחד לפסטיבל "מזון ומחשבה" – הפנינג ענק למען העלאת המודעות לנושא בזבוז המזון בישראל. שיר הלפרן, מהבעלים של שוק הנמל ושוק האיכרים, עוסקת בשנים האחרונות על פיתוח תכנים וקידום נושאים כמו צריכת מזון מקומית, בזבוז מזון וחקלאות מקיימת. "אנחנו נמצאים כיום בתקופה בה מערכת המזון העולמית נמצאת במשבר", אומרת שיר, "רעב ובזבוז מזון הן תופעות קריטיות עם השפעות סביבתיות ובריאותיות כאחד".

מאחורי האירוע, היא מסבירה, יש לא מעט אידיאולוגיה. "רצינו שנושאים חשובים במיוחד כמו בזבוז מזון, תעשיית הבשר, מחזור פסולות, חקלאות חדשה וכיו"ב, יצליחו לגעת גם במי שלא מודעים לנושאים האלה ביום יום. התוצאה היא הפנינג ססגוני של תרבות, שיח ואוכל טעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבינות של משק עפאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל מהשעה 17:00, מוזמן הקהל הרחב להגיע ולשמוע מגוון הרצאות קצרות, בנות 7 דקות, ללא תשלום, של מומחים ומובילים שונים בתחום הקולינריה, הסביבה והקיימות. בין היתר אשת התקשורת מיקי חיימוביץ תדבר על הנזק האקולוגי של תעשיית המזון והחי, הבלוגרית אורי שביט תדבר על אכילה מודעת –ערכים לא תזונתיים, ד"ר אורי מאיר צ'יזיק, ד"ר להיסטוריה של הרפואה והתזונה, ידבר על תזונה וצרכנות מקומית, החקלאי הדיי עפאים ידבר על מודל לחקלאות בת קיימא בין שתי שנות שמיטה, ג'וסף גיטלר, מייסד ויו"ר ארגון לקט ישראל בנושא הצלת המזון הלאומי ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטיף סלק של לקט ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 18:30 יחל אירוע בישול המוני ושמח, ארגון לקט ישראל תרם חומרי גלם עודפים רבים מגופים וחקלאים שונים לטובת המאורע. בניצוחם של שפים שונים, ביניהם אבנר לסקין, הראל זכאים, אביבית פריאל ועוד, יוכנו מנות מהסחורה, שכביכול לא טובה מספיק, ולכן אינה מגיעה לסופר מרקטים ולירקן.

האירוע מתבסס על Disco soup, אירוע שמתקיים באירופה בשנים האחרונות ומטרתו לעורר מודעות לכמויות הגדולות של מזון שנזרקות מדי יום. "מעבר לערך המוסף שמקבלים כאן, הולכת להיות פה פשוט מסיבה כיפית, עם דיג'יי, אלכוהול ואוכל טוב, הקהל מוזמן לבוא וליהנות" מסכמת הלפרן.

הפסטיבל יתקיים היום, יום רביעי 20 למאי, החל מהשעה 17:00.

שוק הנמל, האנגר 12, נמל תל אביב
לעמוד הפייסבוק של שוק הנמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully