וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שבוע: אסיאתית חדשה בשוק הפשפשים

9.12.2016 / 7:03

מי הן 10 המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימת המסעדות הטובות בעולם, האסיאתית החדשה בשוק הפשפשים, ירושלים מתאוששת עם שלוש מסעדות וחדשות וקינוח קרוקמבוש אחד שגונב את ההצגה

צלמים זמניים מורשים

10 נציגות לישראל ברשימת המסעדות הטובות בעולם

בלו סקיי.
בלו סקיי של מאיר אדוני, מובילה את הרשימה

רשימת המסעדות הטובות בעולם על פי הדירוג הצרפתי לה ליסטה פורסמה השבוע, ולישראל יש לא פחות מעשר נציגות ברשימה המכובדת. במקומות הגבוהים ביותר שקטפה ישראל נמצאות שתי המסעדות הכשרות של מאיר אדוני – בלו סקיי ולומינה, כשבלו סקיי אף עקפה את מסעדת נומה הנחשבת. אחריהן בדירוג נמצאת הרברט סמואל תל אביב, שהספיקה מאז כבר להסגר. עוד נמצאות ברשימה: מנטה ריי, לה רג'אנס וצ'אקרה הירושלמיות, פסטל, קלארו, פופינה ונורמן. הדירוג אותו הגו הצרפתים כתשובה שלהם למדריך מישלן כולל 1000 מסעדות מ-135 מדינות, ויש כאלו שקצת מזלזלים ברצינותו ועדיין, כיף להיות בפנים.

בשקט בשקט נפתחה השבוע להרצה סודית מסעדת אסיה החדשה בשוק הפשפשים. אסיה, מבית בר השאפה, ששוכן גם הוא בשוק, ממש ממול, היא מסעדה אסיאתית כפי שבטח כבר ניחשתם, עם דגש על המטבח התאילנדי. על המחבתות הופקדה השפית לילך רווה, סו שפית לשעבר בכתית, שלקראת העבודה על המקום החדש, נסעה להשתלמות בתאילנד, שכללה גם התמחות במסעדת נאם הנחשבת. השף התפעולי במקום יהיה עמרי זקהיים, שעבד לפני כן בסורה מארה. התפריט שבנו השפים המוכשרים ייחשף בשבוע הבא, יחד עם המסעדה שתיפתח לקהל הרחב, אנחנו מחכים בציפייה.

הסינית האדומה נסגרת

הסינית האדומה. נמרוד סונדרס
סוף עצוב/נמרוד סונדרס

אסיאתית אחרת ממנה נאלץ להיפרד בעוד ארבעה חודשים היא הסינית האדומה, שתגיע לסוף דרכה המכובדת ב-31 במרץ, ולאו דווקא מהסיבות הרגילות. המסעדה הסינית שפעלה בצפון דיזינגוף במשך 39 שנים, קיבלה השבוע צו בית משפט לפינוי הנכס, בשל עבודות תמ"א שאמורות להתבצע במבנה בו היא שוכנת. המסעדה המיתולוגית שעבדה אפילו בערבי חג, הייתה מפורצות הדרך של המטבח האסיאתי בישראל ובהחלט תחסר לנו בנוף הקולינארי.

שלושה מקומות אוכל חדשים בירושלים

ארחנטו. נועם מושקוביץ
ארחנטו במחנה יהודה/נועם מושקוביץ

חזרה לחדשות חיוביות יותר, נראה שאפשר להכריז בזהירות שירושלים מתאוששת. לא מעט עסקנו בשנה הקשה שעוברת על העסקים הירושלמים, והנה רק החודש שלושה מקומות אוכל חדשים נפתחו בעיר הבירה. בכיכר המוזיקה שבעיר נפתחו שתי מסעדות חדשות – נחמן, מסעדה חלבית כשרה עם קריצה לאיטליה, שמציעה ארוחות בראנץ', פסטות טריות ופיצות מהטאבון. וכינור בכיכר, מסעדה המתמחה בעיקר במנות בשריות, בהגשה עדכנית ומודרנית, למשל, צלעות טלה עשויות בג'וספר. וגם, העיר מתחדשת בימים אלו בדוכן אמפנדס ארגנטינאי חדש ושווה בשוק מחנה יהודה, העונה לשם ארחנטו, של השף לוקאס סיטרינוביץ', לשעבר שף במסעדת מחנה יהודה, שהחליט שכל מה שרצה זה מקום בו אנשים יאכלו בידיים.

קפה קדוש חוגג 50

קפה קדוש. אתי נמיר, מערכת וואלה! NEWS
קרוקמבוש סופגניות של קפה קדוש/מערכת וואלה! NEWS, אתי נמיר

ונשאר בירושלים, קפה קדוש הוותיק בעיר, חוגג השנה חמישים שנות קיום, ולכבוד החגיגות וחנוכה המתקרב מציעים בקדוש ללקוחות בית הקפה, 50 סוגים שונים של סופגניות. אתמול ערכו במקום במיוחד בשבילנו את אתגר הקרוקומבוש, בו הרכיבו קרן ואיציק קדוש בעלי המקום את המאפה הענק הזה, מעשרות סופגניות שונות. מזל טוב לקפה קדוש, וכן ירבו חגיגות כאלו.

קפה קדוש, שלומציון המלכה 6 ירושלים, 02-6254210. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully