וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק: אלה הם המאכלים והמשקאות האהובים שהומצאו בטעות

21.6.2017 / 0:21

מתברר שהקורנפלקס, הנאצ'וס, עוגיות השוקולד צ'יפס ואפילו הבירה הן תוצר של טעות במתכון או אלתורים הכרחיים במטבח. אספנו כמה מהטעויות שהניבו לנו את המאכלים והמשקאות הכי טעימים בעולם

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

בסרטון – חמישה דברים שלא ידעתם על בירה

הרבה דברים טובים קורים בלי שתכננו. אהבה, חברויות חדשות, תפקיד חדש בעבודה ולפעמים אפילו ילדים. מתברר שגם בתחום הקולינריה הרבה מהמאכלים והמשקאות שאנחנו הכי אוהבים נוצרו ללא תכנון מראש. למעשה, הטעויות הגדולות ביותר הביאו לחיינו את הבירות, גביעי הגלידה, הארטיקים והנאצ'וס - ועם כל הכבוד למי שהמציא את המתכונים האלה - התודה האמיתית שייכת לגורל. הנה כמה מהמשקאות והמאכלים שנוצרו לגמרי בטעות:

1. משקאות הברד

בפעם הבאה שאתם מזמינים לימונענע קפואה ומרעננת, תודו לעומר קנדליק. בשנות ה-50, עומר, בעל סניף של רשת הגלידות "דיירי קווין" בקנזס סיטי, נאלץ למצוא תחליף למכונת המשקאות שלו שהתקלקלה. הוא הכניס את המשקאות שלו לבקבוקים ותקע אותם במקפיא. כשהוציא אותם קפואים הוא לא המתין מספיק זמן ומכר אותם ככה. למזלו, אנשים ממש אהבו את זה. כבר למחרת הוא המציא את מכונת הברד הראשונה - בעזרת יחידת מיזוג האוויר מהרכב שלו, קצת חומרי מאכל, מים ופחמן דו חמצני.

ככה תכינו בבית ברד מושלם

עוד באותו נושא

מנגנים על ירקות: כך תכינו חליל מגזר ודרבוקה מדלעת

לכתבה המלאה

2. בירה

הבירה הראשונה יוצרה לפני 6,000 שנים במזרח התיכון. ההיסטוריונים מעריכים שהיא יוצרה בטעות, כאשר דגנים שהושארו באחסון הפכו לבליל דייסתי. אנשים אמיצים העזו לטעום את המשקה המקולקל – והתאהבו.

3. גביע הגלידה

גם גביע הגלידה האהוב (והלא מוערך מספיק) נוצר ממש במקרה. ביריד העולמי שנערך ב-1904 בסיינט לואיס, ארנס חאמווי הסורי מכר למבקרים זאלאביה – מאפה פריך שאפה בדפוס אפיפיות. לשכנו ביריד, מוכר הגלידה, אזלו הכלים להגשת הגלידה. חאמווי בא לעזרו וגילגל זאלביה חמה לחרוט שניתן היה למלא בו גלידה. כשהזאלביה התקררה, הגלידה הוכנסה פנימה וזה תפס. חאמווי ניצל את הרעיון הגאוני ופתח את החברה הראשונה ליצור גביעי גלידה Cornucopia Waffle Company.

גביע הגלידה הענק ששיגע את העולם

4. לימונדה ורודה

הלימונדה הוורודה באמת נראית כמו טעות. יש שתי גרסאות להמצאת הלימונדה הוורודה ובשתיהן זה קרה בטעות. על פי הגרסה הראשונה, למוכר לימונדה בקרקס, אי שם בשנת 1857, נגמרו המים להכנת המשקה המתקתק שלו. בניסיון למצוא תחליף, ניגש המוכר אל מאחורי הקלעים של המופע ולקח את דלי המים הורודים שראה שם - למרות שאלה היו המים בהם השרה רוכב הסוסים את מכנסיו האדומים. המטומטם השתמש במים המגעילים, בלימונים ובחומצה טרטרית כדי להכין את "לימונדת התות שלו" שבאופן מפתיע יצאה די טעימה. הגרסה השנייה פחות מגעילה מזו אך עדיין כוללת קרקס. יחצ"ן הקרקס הנרי א. אלוט, הפיל בטעות סוכרית קינמון אדומה לתוך מיכל הלימונדה שלו. הוא זרם עם הצבע הוורוד של הלימונדה והמשיך למכור את המשקה שלו. אנחנו ממש רוצים להאמין לגרסה השנייה.

הדרך הכי טובה להכין לימונדה בבית

5. קורנפלקס

את דגני הבוקר האהובים המציאו במקריות לגמרי חברי הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי, כנסיה נוצרית שחלק גדול מחבריה היו צמחונים. חברי הקבוצה, בהם האחים ויל קית' וג'ון הארווי קלוג (שמאוחר יותר ייסד את חברת קלוגס) ניסו לפתח תפריט צמחוני הכולל חיטה, שיבולת שועל, אורז ותירס. ב-1894, במהלך אחד מהניסיונות שערכו עם חיטה, הם שכחו גרעיני חיטה מבושלים מושרים וגילו אחר זמן מה שהם איבדו את הטעם, אך מאחר שחסכו בהוצאות החליטו לא לזרוק אותם, ניסו לסחוט אותם במכבש ולאפות את הפתיתים שיצאו. להפתעתם, הפתיתים האפויים יצאו טעימים ועוררו התלהבות בקרב לקוחות בית ההבראה שבה עבדו. מהר מאוד אנשים גילו שהם אפילו יותר טעימים כשמוסיפים להם חלב. האחים ערכו ניסיונות נוספים עם דגנים שונים ומצאו שהפתיתים המוצלחים ביותר יוצאים מתירס.

זו הדרך המדעית הנכונה לאכול דגני בוקר

6. נאצ'וס

בשנת 1943, קבוצת נשים מטקסס חצו את הגבול והגיעו לסעוד במסעדה המקסיקנית "ויקטורי קלאב" שבצפון מדינת קואווילה. כשהמלצר ד' איגנסיו "נאצ'ו" ענאיה גילה שהטבח נעלם במסתוריות, הוא לא ויתר והחליט להאכיל את הנשים בעצמו. הוא רץ למטבח, השתמש בכישורי הבישול המינימליים שלו כדי לשים קצת גבינה וחלפיניו על צלחת של טורטייה צ'יפס והגיש לבנות. האלתור שלו הפך לאחת ממנות הדגל של מקסיקו. חברים, תאלתרו - זה עובד!

חשבתם שנאצ'וס קונים רק מוכנים? טעות. אפשר לייצר בבית, ובקלות

7. עוגיות שוקולד צ'יפס

במקרה של עוגיות השוקולד צ'יפס, אנחנו לא לגמרי בטוחים שזו טעות. ממציאת העוגיות, רות ויקפילד, טענה אז שהיא עלתה על המתכון במכוון כי חיפשה גיוון - אך רבים מספרים שזו למעשה הייתה טעות. נחזור ל-1930, כשרות ובעלה ניהלו פונדק קטן בשם "טול האוס" בעיירת וויטמן. כולם אהבו את רות בזכות עוגיות החמאה והקקאו שהכינה, אולם האגדה טוענת שבאחת הפעמים, אספקת הקקאו לא הגיעה. לפי גרסה אחת וייקפילד החליפה את הקקאו בשבבי שוקולד של נסטלה, והופתעה לגלות שהם לא נמסו בבלילה. גרסה אחרת מספרת שהשבבים נפלו פנימה אל בלילת העוגיות בטעות בגלל מערבל הבצק שהרעיד את החדר. וייקפילד רצתה לזרוק את הבלילה, אבל השף שלה שכנע אותה להשתמש בה בכל זאת והופתעה לגלות עד כמה הסועדים נהנו מהעוגיות שלה ופרסמה את המתכון בספר מתכונים שהפך ללהיט. טעות או לא, אנחנו כל כך מודים לה על זה.

מדעי העוגיה: המתכון האמריקאי המקורי לעוגיות שוקולד צ'יפס

8. ארטיקים

כן, גם השלגונים הומצאו בטעות ב-1924. היה זה האמריקאי פרנק אפרסון שהשאיר על השולחן כוס מים עם סודה לשתייה ומקל לבחישה והלך לישון. בלילה היה כל כך קר שתכולת הכוס קפאה. אפרסון השתמש במים חמים כדי להוציא את מה שיצא וטעם מיצירתו המפתיעה. הוא מיהר להכין שלגונים לחבריו ומשפחתו, רשם על זה פטנט והביאו לייצור תעשייתי. על אף שהפטנט רשום על שמו, קיימות עדויות למעדנים דמויי ארטיקים כבר במאה ה-19.

כך תכינו ארטיקים בבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully