וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר מילר מכין לשון

9.4.2009 / 0:48

הוא חותך אותה כמו סבתא וסלט המנגולד והסלק הוא וריאציה לתוספת של אמא

בחרתי את המתכון למנת הלשון מכיוון שזו מנה שמלווה את ליל הסדר המשפחתי מאז שאני זוכר את עצמי. סבתי (אמא של אמי) הייתה מכינה לשון בקר מדהים. היא הייתה מבשלת את הלשון במים עם עלי דפנה, פלפל אנגלי, פלפל שחור. אחרי הבישול היא הייתה מקלפת את העור שעל הלשון, מקררת את הלשון היטב ואז פורסת אותה דק מאד. את הלשון היא הייתה מגישה קרה או חמה יחד עם חזרת לבנה ובצל מטוגן. אמא שלי בישלה את הלשון באותו האופן וכמו סבתי גם היא הגישה את הלשון או קרה או ברוטב בקר סמיך. בשנים האחרונות, היא התחילה גם להגיש את הלשון עם מעין סלט סלק חמצמץ מפוצץ בפטרוזיליה. הגרסה שלי כוללת את בישול הלשון באותו האופן שסבתי הייתה מבשלת אותה. ההגשה היא על רוטב סלק חריף-מתוק, סלט מנגולד חמצמץ ותוספת עדינה של קרם פרש, שלא אמא שלי ולא סבתא שלי, היו מעזות לעשות ואולי טוב שכך.

ליל הסדר אצלי במשפחה זה אחד הערבים ההזויים והמצחיקים ביותר. יש לי משפחה קטנה שברוך השם גדלה עם השנים. כשסבי היה בחיים היינו קוראים את ההגדה עד סופה. היום קריאת ההגדה היא עד שאחד הילדים מתחיל לבכות או אחד המבוגרים מתחיל לאכול. סך הכל ערב עמוס אוכל, דיבורים, משפחתיות, הסברים לילדים על מהות החג והמון שמחה.

לשון עגל על סלט מנגולד וסלק

חומרים:
לרוטב סלק:
1 כוס מיץ סלק
1/4 כוס פורט
1/4 כוס סילאן
1 כוס ציר בקר
1 פלפל שאטה

ללשון:
1 לשון
2 עלי דפנה
5 גרגירי פלפל אנגלי
2 ענפי טימין
1 כף גרגירי פלפל שחור

למנגולד:
1 צרור מנגולד קצוץ
2 בצלים לבנים קצוצים
10 גרגירי כמון קלויים
1 שן שום
כוס מיץ לימון
3 כפות שמן זית

אופן ההכנה:

1. בסיר עם מים קרים מכניסים את הלשון, גרגירי פלפל אנגלי, עלי דפנה, טימין. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים שעתיים.

2. מוציאים את הלשון ומכניסים למקרר. כשקר לחלוטין פורסים את הלשון דק מאד.

3. בסיר רחב מטגנים בצלים לבנים קצוצים. מוסיפים את עלי המנגולד הקצוצים ושאר האלמנטים פרט למיץ לימון. מבשלים כשעה. מוסיפים מיץ לימון, מלח ופלפל שחור.

4. בסיר רחב מצמצמים את מצרכי רוטב הסלק, לכדי חצי מהכמות המקורית.

5. בצלחת הגשה יוצקים קצת מרוטב הסלק, עליו סלט מנגולד חמה וכמה פרוסות לשון. אפשרי להוסיף מעט קרם פרש במנה אבל ממש לא חובה בטח שלא בארוחת החג עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully