וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרינדה ברמות

הילה קריב, ברקלי

23.8.2009 / 8:00

הפעם, בטור החדש היישר מברקלי, מנסה הילה קריב לתת מתכון למרינדה בסיסית שתשדרג כל מנה

אחד הדברים המשעשעים שקורים לך כשאתה גר מחוץ לישראל נתח זמן נאה, הוא שאתה מאבד קצת קשר עם השפה. כי סלנג, בדיוק כמו אנשים, הוא דבר דינמי, הפכפך ותזזיתי.

אנחנו ההורים, תקועים אי- שם עם החמישיה הקאמרית (שיננית זה מקצוע מאד מ א ד סקסי) ועם ג’וג’ו חלסטרה והצאצאים, שחשופים לספרים ולעברית ‘מסוננת’ של מבוגרים שמשתדלים לא לקלל (רק בערבית או אנגלית), מפתחים שפה נקיה ולפלפית מה, של מילים שהיום כבר עברו מן העולם כמו: ח’ברה וסבבה.

אי לכך, אין זה מפתיע כלל, שמחופשת הקיץ הישראלית הקרובה, חזרה המשפחה עם מספר רכישות חדשות. השבוע סיפר לי נמברטו (הוא מספר 2 בבית ומכאן שמו) על משהו שהיה ”מפחיד …(פאוזה)… ברמות!”
למה אתה מתכוון כשאתה אומר ברמות? שאלתי. הוא הסתכל עלי מרוכז והוסיף בפאתוס ” שזה היה ממש ממש מפחיד!” באותו יום אחר הצהריים, אחותו הגדולה ‘עיצבנה אותו ברמות’. למחרת היה לו ‘כיף ברמות’ בקיטנה אבל ארוחת הצהריים ששלחתי לו היתה ‘לא טעימה ברמות’. מה לעשות, אי אפשר להצליח בכל.

רק שאתמול פתאום שמתי לב שנתקע לי ה’ברמות’. שאני בעצמי מדברת ככה. זאת אומרת, מדברת ככה - ברמות.

מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות כבש. הילה קריב
מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות כבש/הילה קריב

אחר כך כשחשבתי על מתכון לטור הזה, שיהיה קיצי, מהיר, קל אבל שוה והכל כמובן ב ר מ ו ת - החלטתי שעת לחלוק עמכם את המתכון הזה, שמלוה אותי כמעט 10 שנים. זוהי מרינדת ויניגרט פשוטה ונהדרת, אותה למדתי להכין בסטאז’ הראשון שלי ב- union sq. cafe שבמנהטן. היא כל-כך פשוטה ובסיסית אבל עד כה לא פגשתי דומה לה והיא עושה נפלאות לא רק לחזה העוף כמצולם, אלא גם לצלעות כבש ולסטייקים. חומציות החרדל והבלסמי תורמת לריכוך הבשר והמרינדה עצמה, מעדנת את טעמו של הבשר.

יופי של נכס במטבח.

חומרים למרינדת בשר. הילה קריב
חומרים למרינדת בשר/הילה קריב

אפשר ורצוי לשחק עם סוגי החרדל - חרדל בעל גרגרים שלמים יתן תוצאה מעט שונה מזה החלק. ניתן להחליף את הבזיליקום בעשב אחר או לוותר עליו לגמרי ואפשר גם ללכת על גירסה מינימליסטית של חרדל-בלסמי-שמן זית ועדיין יצא מצוין! שימו לב שאת המלח מוסיפים ממש לפני הצליה על מנת שלא יגיר הבשר את מיציו. ואחרון חביב - לא רק צליה על הגריל תתקבל בברכה אלא גם טיגון קליל במחבת עם מעט שמן, להבה חזקה ומכסה מעל.

מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות של כבש. הילה קריב
מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות של כבש/הילה קריב

מרינדה נפלאה לחזה עוף, סטייקים וצלעות של כבש

כהרגלן של מרינדות - 24 שעות יהיה מצוין אבל אם אין גם 1/2 שעה או כל מה שבאמצע יהיה טוב.

חומרים:
700 גרם חזה עוף
1 כף חומץ בלסמי איכותי
2 כפיות חרדל די מלאות
2 שיני שום כתושות
1/3 כוס שמן זית
כ- 10 עלים גדולים של בזיליקום - קצוצים
פלפל שחור טרי

הכנה:
1. חותכים את חזה העוף לנתחים הרצויים. אם רוצים לשפד את הבשר רצוי לנתחים שווים ולא מאד קטנים.

2. מכינים ויניגרט: מערבבים בקערה גדולה את החרדל והבלסמי. מזליפים את השמן בזרם איטי, תוך כדי ערבוב עד לקבלת רוטב אחיד וסמיך. מוסיפים את השום, הבזיליקום והפלפל ומערבבים.

3. עוטפים את חזה העוף במשרה ומשהים במקרר עד לשימוש. לפני הצליה מתבלים במלח.

מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות של כבש. הילה קריב
מרינדה לחזה עוף, סטייקים וצלעות של כבש/הילה קריב

על הילה וה"ביסים"

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר הספיקה לעבוד שם במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבור גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

את הבלוג "ביסים" החלה לכתוב בשנת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • מרינדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully