וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי של שוקולד

הילה קריב, ברקלי

4.10.2009 / 0:26

הבלוגרית הילה קריב מסגירה מתכון שאיתו היא מרגישה כמו בבית - עוגיות שוקולד עשירות ונימוחות

עוגיות שוקולד נימוחות. הילה קריב
עוגיות שוקולד נימוחות/הילה קריב

לכל בשלן יש 'סטוק' של מתכונים אהובים במיוחד. מתכונים שבשבילו הם אי שלו ובטוח, אליו חוזרים תמיד לאחר הפלגות לאיים רחוקים ואקזוטיים ומרגישים מיד בבית. זה יכול להיות מתכון פשוט או מורכב, משהו שסוחבים מהילדות או שאוספים בדרך, אבל תמיד זה יהיה מתכון שבו תרגישו שלמים ובו תבטחו בעיניים עצומות.

עוגיות השוקולד ההורסות בהחלט ובתמים האלו, הן סוג של אי קטן עבורי. מין בראוניז קטנות, מעודנות, רכות ונמסות בפה. תוסיפו לזה את העובדה שאין צורך בשום חומרים מיוחדים או ריבוי כלים וזמן הכנה. בשורה התחתונה - פשוט, עם הרבה אבל הרבה שוקולד.

עוגיות שוקולד נימוחות. הילה קריב
עוגיות שוקולד נימוחות/הילה קריב

הן יכולות להאכל סתם כך וזה יופי ויכולות להפוך לקינוח מקסים וכייפי כמו סנדוויץ' גלידה משובח. מגישים אותן לשולחן בצנצנת שקופה או קערה נאה ומביאים גם סוג או שניים של גלידה. כל אחד בוחר את השילוב הרצוי ומכין לו כף גדושה של גלידה בין שתי שכבות חומות. קינוח שאין מישהו שלא אוהב.

זהו מתכון שאוהב שינויים. אפשר להוסיף מעט ליקר או קפה או תמציות טעם שונות. אפשר לשלב בו תבלינים או מעט גרירת תפוז וגם להוסיף במקום כמות השוקולד הקצוצה שברי אגוזים קלויים - מכל סוג שהוא. המפתח הוא הוספות עדינות.
וכמובן, ואת זה אתם בטח לא ממש צריכים שאומר, איכות השוקולד תקבע את התוצאה הסופית. שוקולד משובח, כזה שממש אוהבים, יתן תוצאות מענגות ביותר. אז קדימה למטבח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עוגיות שוקולד נימוחות. הילה קריב
עוגיות שוקולד נימוחות/הילה קריב

עוגיות שוקולד נימוחות לסנדוויץ' גלידה או סתם כך

כמות העיסה נראת קטנה באופן מפתיע אך יתקבלו ממנה 8 סנדוויצ'ים בגודל אידאלי של 4-5 ס"מ רוחב. אם חפצה נפשכם בעוגיות ענק או בכמות גדולה יותר, הרגישו חופשי להכפיל כמויות.

חומרים ל-16 עוגיות:
150 גרם שוקולד מריר (60%) - קצוץ
15 גרם חמאה (בערך כף)
1 ביצה
1/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קמח תופח
קורט של מלח


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות צלסיוס. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.

2. מקציפים את הביצה והסוכר במיקסר כ-10 דקות.

3. בינתיים, מוציאים כ- 1/5 מכמות השוקולד הקצוץ לקערית וממיסים את שאר השוקולד הקצוץ עם החמאה. אני ממיסה במיקרו אך אפשר גם מעל לסיר עם מים רותחים.

4. מנפים את הקמח והמלח. כן, כמות מזערית אבל הניפוי יעזור באיחוד מהיר.

5. בעזרת מרית מקפלים את תערובת השוקולד והביצים יחד. מוסיפים את הקמח ומערבבים רק עד לבלילה אחידה. מוסיפים את השוקולד הקצוץ. אם הבלילה דלילה מאד, יש להמתין כמה דקות והיא תהפך למוצקה במהירות.

6. בעזרת שתי כפיות או כף גלידה קטנה, יוצרים כ- 16 גושים קטנים ומניחים על התבנית במרווחים. העוגיות מתפשטות רק במעט, כך שאין צורך ברווחים עצומים.

7. אופים בתנור המחומם כ-8 דקות.

עוגיות שוקולד נימוחות. הילה קריב
עוגיות שוקולד נימוחות/הילה קריב

על הילה וה"ביסים"

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר הספיקה לעבוד שם במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבור גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.


את הבלוג "ביסים" החלה לכתוב בשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully