וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגות בחושות: עוגת פקאן

בן עמי ברתיני שביט

12.1.2012 / 19:00

בטור חודש נותן הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט מתכונים לעוגות בחושות שכולם אוהבים להכין לסוף השבוע. הפעם - עוגת פקאן

אם אתם לא מכירים מישהו שיש לו עץ פקאן בחצר, אתם בוודאי נתקלים באגוזי הפקאן רק באריזות הקנויות, כשהם קלופים, נקיים ופרוסים (וגם לא זולים בכלל). לכל היותר, ראיתם אותם פעם גם בקליפה החומה שלהם.

אבל אם יש לכם קשר רציף לעץ פקאן, מצבכם שונה. ראשית אתם יודעים שלאגוזים יש קליפה חיצונית נוספת (ירוקה ולא נוחה לקילוף בהתחלה ושחורה כשהיא מתייבשת). ושנית אתם מתמודדים ללא הרף עם השאלה: מה עושים עם כל הפקאנים האלה? עוגת האינגליש פקאן באה לעולם בזכות עץ פקאן פורה שצמח ליד ביתנו. אבא שלי קיבל על עצמו את משימת קילוף האגוזים ותוך זמן קצר הצטברה כמות כל כך גדולה של אגוזים קלופים, שהיה חבל שלא להשתמש בהם.

החלטתי כמובן לנסות להכניס אותם לעוגה: הכנתי בצק שאהבתי, סידרתי אותו בשכבות וביניהן פיזרתי פקאנים קצוצים. המרקם שהתקבל היה מעניין, דחוס ולא דחוס, ומאוד לטעמי. כל כך מוצלח, שעברתי לאפות את העוגה הזו גם בקונדיטוריה, שם אני כבר משתמש באגוזים קנויים...

עוגת פקאן בציפוי שוקולד. נמרוד סונדרס
עוגת פקאן בשתי שכבות/נמרוד סונדרס

מתכון לעוגת פקאן בחושה

לעוגה:
2 ביצים
150 גרם (¾ כוס) סוכר
200 מ"ל (3/4 כוס) שמנת מתוקה
140 גרם (1 כוס) קמח
2 גרם (½ כפית) אבקת אפייה

לשכבות הפקאן:
60 גרם (2/3 כוס) אגוזי פקאן קצוצים גס

לציפוי:
75 מ"ל שמנת מתוקה
75 גרם שוקולד מריר
מעט אגוזי פקאן מסוכרים לקישוט


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. בקערת מיקסר עם וו מקצף, מקציפים יחד ביצים, סוכר ושמנת מתוקה במהירות בינונית, עד שמתקבלת תערובת סמיכה ובהירה. מנפים פנימה קמח ואבקת אפייה ומערבבים עד איחוד.

3. יוצקים לתבנית כמחצית מהבלילה. מפזרים מעל כמחצית מאגוזי הפקאן. יוצקים את המחצית השנייה של הבלילה מעל שכבת האגוזים ומיישרים מעט. מפזרים את יתרת האגוזים מלמעלה.

4. אופים כ-30 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם פירורים לחים (נזהרים לא לייבש יותר מדי- העוגה אמורה להיות מעט לחה מבפנים).

5. מכינים את הציפוי: בסיר מחממים שמנת מתוקה עד סף רתיחה. מוסיפים שוקולד ומערבבים עד שנמס . מוזגים על העוגה ומקשטים בפקאן מסוכר.


המדריך השלם לעוגות בחושות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully