וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הסנדוויצ'ים הגדול

רותם רוזנטל

28.3.2006 / 8:44

מפלגות קמות ונופלות אבל הסנדוויץ' תמיד נשאר מלך. השוטרים יאכלו כריך ביצה קשה, לעבודה יהיה נקניק ורק פעילי עלה ירוק יזכו לגבינות צאן, נבטים ומשהו מתוק למאנצ'יס

מהתנהלות בחירות 2006 דבר אחד עולה בבירור: האדם מאחורי הסנדוויצ'ים ינצח. הכריך מוביל את מערכת הבחירות ושולט כמעט ללא עוררין בכל שטח פוליטי אפשרי, בין אם מדובר במטות המפלגות, בוועדות הבחירות, באנשי כוחות המשטרה או בהפקות ערוצי הטלוויזיה. ימי הגבנ"צ והטונה מעולם לא נראו לוהטים כל כך. מדכא לכם את התיאבון? אולי. מעודד את תעשיית הבגטים בארץ? בטוח.

סביח וטונה לכל שוטר

המשטרה, שנציגיה יאבטחו את הקלפיות, הקימה מערך מורכב סביב קיבתו של השוטר. ראש אגף לוגיסטיקה, ניצב יעקב רז, ציין כי "מדובר במבצע לוגיסטי רחב היקף וכי ההיערכות תיעשה בעשרה מוקדים אזוריים, מהם יצאו המנות עד לשוטר האחרון". ביום הבחירות תחלק המשטרה 45 אלף מנות מזון: במהלך היום יחלקו סנדוויצ'ים (סביח, טונה, ביצה קשה ועוד) ובצהריים יקבלו השוטרים גם חמגשיות וחטיפי בריאות.

ביצה ושניצל ב'קדימה'

כשדיברנו עם יהודה מורדי, ממטה מפלגת קדימה באילת, הוא עדיין התלבט בין שתי חברות מקומיות לאספקת הכריך, אבל הוא ידע בוודאות לומר ש"הבגטים עומדים לשלוט באילת, לצד ביצה או טונה בבוקר ושניצלים בצהריים". מורדי, שהוא גם סגן ראש העיר ומנהל תיק הרווחה בעירייה, לא צופה שיישארו שאריות, אך מרגיע – "אם יישאר משהו, אני כבר אמצא למי לתת".

לחמניות מוארכות ב'ש"ס'

גם דובר ש"ס, רועי לחמנוביץ', לא מוטרד מגורל השאריות ומציין כי הן ייתרמו לאחת מעמותות התנועה. הסנדוויצ'ים סטנדרטיים גם בש"ס, אבל זוכים, כמובן, להכשר בד"צ. "הוצאנו הנחיה גורפת בעניין הכשרות והטריות, בכדי להימנע מהרעלות קולינריות", מוסיף לחמנוביץ'. אנשי ש"ס יעבירו מאות לחמניות מוארכות עם טונה או גבנ"צ לכל אזור בארץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נבטים ופתרונות למאנצ'יס ב'עלה ירוק'

רק מטה של מפלגה אחת מבטיח עתיד משביע באמת - מטה חיפה והכרמל של מפלגת עלה ירוק מציל את התוצאות הקולינריות של הבחירות הקרבות לבוא. הרי אין מפלגה שמבינה יותר ברעב בלתי נשלט. דורית מנטל, סגנית יו"ר הסניף של חיפה והכרמל, מתכננת להביא לפעיליה כריכים בעצמה, ממסעדת "הוטנטוט" שבבעלותה.
"כולם אצלנו טבעוניים או צמחוניים, מה שאומר שאוכלים המון נבטים. את הכריכים אכין מקמח מלא ויהיו בעיקר כריכי גבינת צאן עם מלפפונים ונבטים. חלק אכין עם טחינה, בשביל הטבעונים שלא אוכלים גבינות. תהיה גם וריאציה עם סחוג.
"קשה להכין אוכל לפעילי עלה ירוק. אפשר לומר בוודאות שלרובם חסר B12, חלק לא אוכלים חריף, אחרים לא אוכלים דברים מן החי וכמובן שיש כאלה שלא מעזים לגעת בירקות לא אורגניים". מנטל מתעתדת לחלק את הסנדוויצ'ים בעצמה בין הפעילים המעטים הפזורים באזור.

מנטל מבטיחה גם פתרון גורף למאנץ'. "כדי שיהיה להם גם קצת מתוק, אשלב בחלק מכריכי הטחינה גם דבש. תראי, הכל יוצא מכיסנו הפרטי. אני אארגן גם פירות – תפוחי עץ ואגוזים". מנטל מציינת שאת מעט השאריות תחלק בין חמשת חתוליה, שלושת כלביה וכל חתולי הרחוב שלה.

כריכי בסיס של גבינה או נקניק ב'עבודה'

המצב הכלכלי של המטה של מנטל חוזר על עצמו גם במטות אחרים, שמממנים את מזונות יום הבחירות מכיסם הפרטי. שמעון קמרי, מזכיר סניף מפלגת העבודה בקריית שמונה, מציין שאת הכריכים יקנו במטה "מתוך התקציב הזעום שיש לנו ליום הבחירות. אנחנו קונים את המוצרים והפעילים מכינים את הכריכים בהתנדבות. בגלל היעדר תקציבים אנחנו נעשה הכל בעצמנו. פעילי הבוקר יקבלו שתי לחמניות, בקבוק מים של ליטר וחצי ופירות. הפעילים שיחלו את יומם בארבע אחה"צ יזכו להחלפת הגבינה בנקניק".

חומוס בפיתה ומה שתביאו מהבית ב'חד"ש'

ממטה מפלגת חד"ש בתל אביב מוסרים כי ביום הבחירות יקנו לפעילים חומוס ופיתות ויאפשרו לכל פעיל להכין מנה לעצמו וכל אחד מוזמן להביא מה שברצונו לאכול. בדרך כלל לא נותרים במטה שאריות, מכיוון שמראש קונים כמות שתספק בדיוק את הצרכים של הפעילים. במידה ויישארו, הן ייתרמו, כמובן.

לחם, עוגות ופירות בערוץ 2

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר כי קייטרינג 'עזורה' יספק גם לאנשי האולפן וגם לאנשי החוץ בסביבות ה-600 כריכים. בנוסף לכריכים, יקבלו אנשי הצוות עוגות, פירות ומעדנים שונים. "במהלך ההתנתקות הפנינו את שאריות האוכל היבש לצדקה. במקרה של אוכל טרי סביר כי לא נוכל לתרום אותו".

ביצה קשה ליתר ביטחון בוועדות הבחירות

כאמור, מלבד המטות ואנשי הטלוויזיה, גם בוועדות הבחירות לא מקלים ראש בכריך. רבקה, מוועדת הבחירות של רחובות, מציינת שבעלי עסקים שונים קיבלו הזדמנות, "לא שמרנו חסדים לאף אחד", היא מציינת בנחרצות. לבסוף נפלה הבחירה על מסעדת 'הפתילייה', שתספק "טונה וסוגי גבינות מלווים בירק. החלטנו על ביצה קשה ולא על חביתה בגלל החשש משפעת העופות. למרות שההזמנה שלנו גובלת באלפים, בדרך כלל חסר לנו אוכל. אם יישאר משהו, נתרום אותו לבית תמחוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully