וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרל'ה אופה בריאה

תיגל נשיא

25.1.2008 / 1:09

המסעדה החדשה בנחלת בנימין, "שרל'ה אורגני", מלמדת שיעור בהלכות הבריא והאקולוגי: מחומרי הגלם, דרך הבישול ועד לחומרי הניקוי

אולי לנו נראית האכילה האורגנית ו/או הבריאה כעניין חדש למדי, אבל בשביל שמוליק ("נסתפק בשם פרטי") היא חלק בלתי נפרד מהחיים מאז שהיה בן שש. "זה היה מהות החיים בשביל אמא שלי", הוא משחזר. "היא הטיפה לאנשים לאכול בריא כדי למנוע מחלות. בבית היינו מנביטים בעצמנו, קונים אוכל מערבים -כי האמנו שזה אורגני- וקוטפים חובזות".
לפני כחודש פתח שמוליק את "שרל'ה אורגני" בנחלת בנימין, כי "אין לי איפה לאכול בתל אביב אוכל בריא ואורגני. כמעט אין מסעדות, למשל, שמגישות לחם מלא אמיתי. רובן מגישות לחם חום, שהוא צבוע". שמוליק אף עושה הבחנה בין מזון שהוא רק אורגני, לבין כזה שהוא גם בריא: "תזונה בריאה ותזונה אורגנית הן שני דברים נפרדים", הוא מסביר, "אנחנו שומרים שהאוכל אצלנו יהיה גם וגם. מוצר אורגני שהוא על בסיס מרגרינה, למשל, זה משהו שלא נשתמש בו".

זה לא נורא מגביל?
"באמת צריך להמציא את הגלגל מחדש, אבל יוצאות לנו המצאות טעימות".

אקולוגיים עד הסוף

התפריט משתנה מדי יום, בהתאם למלאי ולעונות השנה, אבל תמיד תמצאו בו תבשילים -כמו קציצות חיטה מונבטת, צלי מסייטן (חלבון חיטה בעל מרקם של בשר) וקציצות פולי סויה, עם תוספות כגון אורז בסמטי מלא, קטניות מונבטות ותפוחי אדמה אפויים. כמו כן יש בתפריט גם מרקים (לדוגמה: מרק עדשים כתומות וערמונים) וסלטים, שגם הם בהתאם לירקות האורגניים שבשוק. בנוסף מציע התפריט גם מומו טיבטי, שהוא למעשה דים סאם טיבטי מקמח מלא, הממולא בטופו וירקות. שלא בהתאם למחירי האוכל האורגני אליהם התרגלנו, שמוליק מקפיד על מחירים נוחים וכל המנות במקום עולות 25-35 שקל.
ומכיוון שאוכל בריא בכלל לא אומר שצריך לפסוח על מתוק, מציע התפריט גם שלל עוגות תוצרת בית, כמו גזר ובננות (8-18 שקל) ושוקו חרובים (12 שקל). את הקפה תוכלו לשתות עם חלב סויה, חלב עזים או חלב פרות אורגני, ובקרוב, אם יצליח שמוליק למלא את משאלתו, תוכלו לשתות אותו אפילו עם חלב נאקות, הנחשב למשובח במיוחד.
שלא כמו ברוב המקומות, שחושבים שסלט קינואה בתפריט יפתור אותם מחובתם לסביבה ויזכה אותם בתואר "בריאותיים", בשרל'ה מתעקשים גם על שימוש בחומרי ניקוי אקולוגיים, שאינם מזיקים לאיכות הסביבה. גם בשירותים מונחות מגבות רגילות ולא נייר, ולאנשים מהסביבה שלוקחים טייק אווי משתדלים להגיש את האוכל בכלים רגילים ולא חד פעמיים שאינם מתכלים.
תרומה נוספת לסביבה הולכת להתבצע כבר באביב - אז תנוצל הגינה החמודה והמטופחת שבגב המסעדה להעברת סדנאות יוגה, מדיטציה ותזונה נכונה. אבל בינתיים, קטנייה-קטנייה.

שרל'ה אורגני. נחלת בינימין 63 (בין אחד העם לרוטשילד). טל' 4884422- 050 . פתוח: כל השבוע, 11:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully