וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורזים הולכים?

נגה משל

31.8.2005 / 7:51

האם גם הילדים שלכם נוטים לוותר על ארוחת הבוקר, שמים את הכריך בילקוט ויוצאים ללימודים על בטן ריקה? אם התשובה היא כן כדאי שתפנימו שזה ממש לא בריא

לא סתם אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, וזה נכון בעיקר לגבי ילדים אבל גם לגבי מבוגרים. מחקרים מוכיחים כי ארוחת בוקר מזינה משפרת את תפקודי המוח ומעודדת ריכוז ולמידה, והדילוג עליה מביא לכך שאנחנו מתחילים את היום עם מצבורי אנרגיה מרוקנים. ארוחת בוקר יומיומית היא עניין של הרגל ומומלץ להתאמץ להטמיע הרגל זה בבית.

ארוחת הבוקר יכולה להיות פשוטה להכנה ומזינה, ומומלץ שתהיה מורכבת ממנת חלבון ופחמימות ותמנע ירידה ברמת הסוכר למשך מספר שעות. ירידה חדה ברמת הסוכר פירושה הפחתת רמת האנרגיה והופעת כאבי בטן וראש. בנוסף לתרומה בשיפור תהליכים קוגניטיביים והתנהגותיים בקרב ילדים, מציינת הדיאטנית של מועצת החלב, שרית עטיה שמואלי, כי ארוחת בוקר גם תורמת לשמירה על המשקל. "ילדים שמדלגים על ארוחת הבוקר נוטים לפתח רעב מתמשך, שמביא אותם לצרוך שומנים וסוכרים מיותרים. גם אם אתם קצרים בזמן וילדכם מתעקש לאכול משהו שפחות נראה לכם, כדאי להפנים שעדיף שיאכל משהו מאשר לא כלום".

מה מומלץ לאכול?

עטיה שמואלי טוענת שילדים שאוכלים בבוקר כוס דגני בוקר (רצוי מלאים) בחלב ובארוחת העשר בבית הספר אוכלים כריך, גבינה, פרי וירק – מקבלים חלק נכבד מרכיבי התזונה הנדרשים להם במהלך היום.

עדיף לאכול לחם או טוסט עם גבינה לבנה או צהובה בצירוף כוס חלב ולא להסתפק בלחם עם ממרח מתוק ובשתייה ממותקת, משום שחשוב לאזן בין פחממימות, חלבונים ושומנים כדי להבטיח אספקה קבועה של אנרגיה בשעות הראשונות של הבוקר.

דוגמאות לארוחות מומלצות: חלב ודגני בוקר, יוגורט+פרי, גבינה לבנה+פרי, פרוסת לחם+גבינה צהובה (אפשר להוסיף רוטב פיצה, קטשופ, פרוסת עגבנייה), יוגורט+פרי במערבל, שכבות יוגורט, פרי טרי ודגני בוקר.

אם לא בבוקר לפחות ב-10

אם הילדים שלכם בכל זאת מדלגים על ארוחת הבוקר חשוב לצייד אותם בארוחת עשר מזינה, משביעה ומגוונת. הקפידו על סוג הלחם וטריות המרכיבים ונסו לגוון את סוג האוכל והטעמים כדי שלא יימאסו על הילד וכדי שהוא לא יזרוק את הכריך לפח בדרך לבית הספר.

חשוב לפתח מודעות למזון בריא כבר מגיל צעיר ולוודא שהילד לא אוכל רק מזון עתיר שומן וסוכר הגורם להשמנה ואליו יש לו נטייה באופן טבעי. כדי לגוון את הארוחה אפשר לצרף לכריך מעדן חלב בטעם החביב על הילד ולזכור לצייד אותו בבקבוק משקה (מים או משקה פרי וחלב). ארוחת עשר אידיאלית צריכה לכלול חלבון, פחמימות, ברזל, אבץ, פרי, שתייה, מעדן חלב.

נסו לברר עם הילדים שלכם מה הם מעדיפים בכריך ויעשה להם חשק לאכול אותו. ביחרו ממרחים מוצקים יותר ולא כאלה נוזליים שירטיבו את הלחם. מאוד מפתה לשים פרוסות עגבנייה בכריך אבל הן נוטות להפוך אותו לעיסה בלתי מפתה.

גם הסינים הבינו את זה כבר מזמן

על פי דבריו של ד"ר ראול רודריגז מומחה לרפואה סינית ובעל מרפאה לרפואה משלימה, כבר לפני אלפיים שנה הכירה הרפואה הסינית בכך שיש לנו שעון ביולוגי ובכל שעתיים של היממה מערכת אחרת ממערכות גוף האדם פועלת בצורה יעילה יותר.

המערכת הראשונה שנכנסת לפעולה בבוקר בין השעות 7-5 היא המעי הגס. המערכת הבאה שנכנסת לפעולה בין השעות 9-7 היא מערכת העיכול ולכן טוענים הסינים שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר במשך היום. בסין זה לא מראה נדיר לראות את המקומיים אוכלים על הבוקר ארוחה חמה הכוללת דייסה ומרק.

בשעות הבוקר מערכת העיכול נמצאת בשיא פעילותה ולכן בשעות אלה עיבוד המזון הוא מכסימלי והוא משמין פחות. אותה ארוחה שאוכלים בערב עשויה להיות יותר משמינה.

לפי דבריו של ד"ר רודריגז מומלץ לאכול בבוקר ביצה בכל צורה שהיא: קלה,קשה,מקושקשת, חביתה ובתנאי שמטגנים עם שמן זית (בגלל החשש מכבישה קרה, רצוי להוסיף כורכום או ג'ינגר כדי לשפר זרימת דם ולהוריד את הסיכון לדלקות). כמו כן מומלץ לאכול לחם חי או פיתה מלחם מלא עם טחינה, אבוקדו, שמן זית, חומוס (רצוי טרי וביתי). את הארוחה כדאי ללוות בתה קמומיל או ירוק ואם הילד לא שותה תה אז בכוס חלב פושר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully