וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקרא לי בתולה

גיא גיסר

1.9.2006 / 8:30

בארה"ב ה'וירג'ין קוקטיילס' נטולי האלכוהול אך מלאי הפאסון - תפסו חזק. גיא גיסר יוצא במחווה לקטינים ומציע ערבובים בתוליים וטעימים שכדאי להכיר בייחוד עכשיו עם החזרה ללימודים

זהו, החופש הגדול נגמר. מיום ראשון בבוקר, מיליון וחצי צוציקים יפסיקו להפריע לנו במהלך היום וייכלאו בין כתלי בתי הספר לפחות עד שעות הצהריים. כשהייתי צוציק בעצמי התרגשתי מאוד מהיום הראשון ללימודים, אך ההתרגשות התפוגגה בערך בעשר בבוקר כשהבנתי מה מצפה לי בעשרת החודשים הקרובים. התחושה שהעולם הבוגר לא מבין מה עובר עליי תמיד עוררה תסכול גדול והציפייה לסיים תיכון התעצמה ככל שהזמן עבר.

אני מוכרח להודות שבאופן אישי נטמעתי היטב בעולם המבוגרים. מהרגע בו השתחררתי ממחויבויותיי הפדגוגיות לא נותרה בי סימפטיה לדור הצעיר וכל קיטור מצדם מבוטל על ידי ב"מה הם מתלוננים, כולנו עברנו את זה". והנה, לראשונה בחיי, בימים אלה מפמפם בלבי רגש פעוט וחמים כלפי התלמידים החדשים-ישנים. זה לא שהזדקנתי, כמו שהפנמתי שהמלחמה האחרונה פשוט דפקה להם את החופש וקצת התבאסתי בשבילם.

קשה להיות ילד ברים בימינו

אז החלטתי להקדיש את הטור הזה לכל מי שעוד לא מלאו לו 18, ואני יודע שלפחות חלק מהם כבר מתים להגיע לגיל הזה כדי לשתות אלכוהול בלי שאיש יוכל לומר להם דבר.
אני מכיר את כל הכתבות בעיתונים ובטלוויזיה על עוד מקרה של נער שהתאשפז בגלל שתיית אלכוהול לא אחראית ומיד אחר כך עולות השאלות מי מוכר לילדים אלכוהול ואיפה זה קורה. כמובן שמאשימים את הדור הצעיר שהוא חסר תקנה ואת בעלי הברים שהם רודפי בצע, אבל מרוב קיטורים לא רואים את האמת: רוב הברים לא מגישים משקאות אלכוהוליים לקטינים. למעשה, רוב המקומות מתנים את הכניסה בגיל מינימלי של 18, כך שלמעט התגנבויות ותעודות זהות מזויפות, קשה מאוד להיות ילד-ברים בימינו.

ובכל זאת, בני הנוער הם פלח שוק שלא ניתן להתעלם ממנו ואני חושב שמסעדות ובתי קפה יכולים לבנות תפריט קוקטיילים נטולי אלכוהול, שישרת קטינים וגם לקוחות אחרים (ובארץ יש הרבה כאלה) שלא בקטע של אלכוהול, אבל גם לא רוצים להיתקע עם דיאט קולה מול הפנים.

קוקטיילים נטולי אלכוהול מכונים, בעגה המקצועית, "Virgin Cocktails". בארה"ב הם פופולריים מאוד, בעיקר בזכות העובדה שתרבות 'אם שותים לא נוהגים' מחלחלת שם היטב, וכמעט כל בר מציע תפריט קוקטיילים אלטרנטיבי. מיץ תפוזים וקראנברי ממש לא חייבים להיות המרכיבים היחידים בקוקטייל נטול אלכוהול, ואני אמנם לא מאמין שאני אומר את זה, אבל זה באמת יכול להיות מעניין, צבעוני ואפילו טעים.
קחו כמה דוגמאות:

שירלי טמפל (Shirley Temple)

אולי הקוקטייל המפורסם ביותר ברשימה. נראה כמו קוקטייל אמיתי ובאמת טעים.

מרכיבים:
ג'ינג'ר אייל
גרנדין

הכנה:
לכוס הייבול עם קרח מוזגים ג'ינג'ר אייל כמעט עד הסוף ומוסיפים זילוף קטן של גרנדין (סירופ בטעם רימונים). מקשטים בדובדבן.
אם אין ג'ינג'ר אייל, מה שקורה ברוב הברים והמסעדות בארץ, ניתן להשתמש בספרייט או UP7 במקום.

וירג'ין מרי (Virgin Mary)

עוד קוקטייל קלאסי ומוכר. תחליף ראוי לקוקטייל המקורי - בלאדי מארי.

מרכיבים:
מיץ עגבניות
מלח
פלפל
טבסקו
רוטב ווסטרשייר

הכנה:
לכוס הייבול עם קרח מוזגים מיץ עגבניות כמעט עד הסוף, מוסיפים מלח, פלפל שחור, כמה טיפות טבסקו ועוד כמה טיפות של רוטב ווסטרשייר. מקשטים בפלח לימון ונהנים מסוג של רוטב לספגטי מתובל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

וירג'ין קולדה (Virgin Colada)

זהו אחיו החורג והבתול של קוקטייל הפינה קולדה המפורסם.

מרכיבים:
40 מ"ל מיץ אננס
40 מ"ל חלב קוקוס
20 מ"ל שמנת מתוקה

הכנה:
לבלנדר חשמלי מוזגים את המיצים והשמנת, מוסיפים 4 כפות קרח ומערבלים את המרכיבים כחצי דקה. מוודאים שלמשקה מרקם סמיך ומוזגים לכוס גבוהה. הקישוט, לרוב, יהיה פלח אננס ודובדבן, אך גם אם לא תשיגו אותם, הטעם לא ייפגע.

סקס בטוח על החוף (Safe Sex on the Beach)

ורסיה חביבה ובטוחה לקוקטייל המפורסם "סקס און דה ביץ'".

מרכיבים:
60 מ"ל מיץ אשכוליות
60 מ"ל מיץ חמוציות
40 מ"ל נקטר אפרסק

הכנה:
לשייקר עם קרח מוזגים את המרכיבים, מנערים היטב ומסננים לכוס הייבול. ניתן לקשט בדובדבן.

וירג'ין מרגריטה (Virgin Margarita)

לא מדובר במרגריטה הרגילה, אלא במרגריטה קפואה נטולת אלכוהול, בטעמים שונים.

מרכיבים:
2 כדורי סורבה פירות (תות, אפרסק, פסיפלורה וכו')
10 מ"ל מיץ לימון
20 מ"ל מי סוכר

אופן הכנה:
שמים בבלנדר את הסורבה, מי סוכר ומיץ לימון. מוסיפים 4-5 קוביות קרח, מערבלים היטב עד לקבלת מרקם דמוי ברד. מוזגים לכוס מרגריטה ומקשטים בפלח של הפרי המתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully