וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערת חודש מרץ

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

9.3.2008 / 15:55

כל מנה מתפריט האביב החדש בקייטרינג של השפית גלי ברמן עושה חשק לעוד. פינגר פוד למביני עניין

היא קטנת קומה, יפה ואנרגטית כמו מתבגרת בהופעה של פינק. גלי ברמן, שפית, התחילה בגיל 20, במטבח מסעדת "קרן" של חיים כהן, בלטה ונשלחה להשתלמות בצרפת. אחרי שחזרה סייעה בפרידה מהעוגות הצפויות עם הרוטב, והכניסה לתפריט קינוחים לפי מסורת הפטיסרי, שמשלבים שלושה מרכיבים לפחות. היא זכתה בפרס הראשון בתחרות "השף הצעיר והמבטיח" של "כרמל מזרחי" ובמלגת התמחות במסעדת Le Manoir aux Quatre Saisons. אחר כך עבדה גם בביסטרו רביבה וסיליה ברמת השרון, במסעדת "דיקסי" בקייטרינג "פודארט" ועוד, וניתבה את עצמה גם לטלוויזיה. בישלה ב"אודטה" ובתכנית של אפרת רייטן ולוהקה ל"המטבח" של קשת שתעלה בקרוב, כמנחה של אחת מקבוצות המתמודדים.

השפים הגברים הם דומיננטים יותר בתכניות הבישול בטלוויזיה, אבל גלי ברמן, כך ניראה, מעוניינת לשבור את המיצוב הגנרי של מיקה שרון כשפית המוכרת ביותר בישראל. הסיכויים שלה להתקעקע כבשלנית טלויזיונית רצויה הם לא רעים, בזכות הידע והלוק הצרפתיים. מין ז'ולייט בינוש עם חספוס קל של קוטג'.

כשברמן לא עושה אודישנים לטלוויזיה, היא מפעילה את הקייטרינג שלה שמיועד לאירועים יחסית קטנים, בבתים פרטיים. כן, רמת שרונית יקרה, בעניין בר המצווה לילד שרצית לעשות עם המשפחה הקרובה אצלכם בווילה, כ-30 איש שמבינים עניין, יש כאן אופציה עבורך.

כיף חדש ומשונה

בשבוע שעבר ברמן ערכה אירוע הדגמה וביצעה תצוגת תכלית של המנות שהיא הכינה לאביב הקרוב, לתפריט הקייטרינג שלה שמבוסס על פינגר פוד. כל מנה שלה עשתה חשק לעוד. זה נפתח עם נתח דג מצופה בשומשום שחור על סלט מטבוחה עדין, המשיך עם עופיון (טבע עוף מבאר טוביה) רך מאד שפרוסות לימון כבוש נמנמו בין העור שלו לבשר, המשיך עם אנלוטי (מצידנו תגידו רביולי) עם עגל, ירקות כתומים וחיטה מעושנת (פריקי) בעטיפת עלי מנגולד, התקדם לתבשיל בקר שבושל ממושכות בציר בשרי ניחוחי ועוד.

העדינות של ברמן רבה והיא גם מצויידת בכל כלי העבודה המעניינים מתוקף היותה שפית הבית של הרשת לצרכי מטבח "spices". בתפוח אדמה למשל, היא מטפלת באופן פשוט אך כובש, ופורסת אותו לפרוסות הדקות ביותר עם מנדולינה מיוחדת ואופה. זה יוצא מעדן ולא מצריך תוספות.

לקינוח ברמן הוציאה מוס שוקולד מעולה, עוגיות פסיפלורה ואגס שיכור מנצח. כולם היו נפלאים ואז הגיע מפנה מפתיע. השפית החייכנית ליפפה מול עיני העיתונאים בצק שמרים טוב והכריזה על אהבתה החדשה לממרחית של אוסם – ממרח שוקולד לבן שטעמו בנאלי ולא איכותי במיוחד לטעמי. "זה הכיף החדש שלה" היא הכריזה. העוגה עם הממרחית, שגם חוזקה בחמוציות, פתחה פער מול המנות האחרונות שהציגה. לא התברר הקשר בין מוס שוקולד האיכותי והממסטל שקדם לה, המבוסס על ולרונה עם 75% קקאו לאותה עוגת שמרים ילדותית. מאחר ולכל מה שקדם לעוגה לא היה קשר לאפייה פשטנית לילדים. החלטנו לשכוח ולסלוח.

ברמן עושה גם קייטרינג של ארוחה מרובת מנות עם הגשה אישית לשולחן (עד 150 איש) ומשלבת גם הפעלות של האורחים בהכנת הקינוחים, למי שרוצה את זה. מחיר לסועד בקייטרינג שלה הוא – 300 ש' לאורח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully